Nieuwe Polo GTI en anders motoriseringen niet meer verkocht

Beste forum leden,

Hebben jullie enig idee waarom als je een nieuwe VW polo samenstelt, je alleen nog maar kan kiezen uit de 95PK motor.
Alle andere motoren(115 en 150 PK) zijn ineens "verdwenen" zelfs de GTI.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Heeft te maken met de co2 afspraken die Volkswagen niet kan halen (andere fabrikanten net zo) en dus moeten we naar de ID 3 en 4 :mad: Zit vast ook nog een ID 2 in de pijplijn Misschien dat er met de facelift weer wat meer keus komt maar een GTI betwijfel het.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Heeft te maken met de co2 afspraken die Volkswagen niet kan halen (andere fabrikanten net zo) en dus moeten we naar de ID 3 en 4 :mad: Zit vast ook nog een ID 2 in de pijplijn Misschien dat er met de facelift weer wat meer keus komt maar een GTI betwijfel het.
Klopt, ze hebben het niet gehaald en er staat ze een boete te wachten. Ze hadden gehoopt met de ID3/4 te kunnen voldoen aan deze eisen.
Door bepaalde type motoren te schrappen hoopte ze er net aan te kunnen voldoen.
De motoren zullen vast wel terug komen samen met de facelift. Tevens is het wachten op de VW Nivus , het coupe broertje vd T-cross.
 
Wat mijn ervaringen zijn, is juist wanneer bepaalde uitvoeringen of motoren niet meer leverbaar zijn (lees; 115pk en 150pk) dat er een nieuw model of facelift zit aan te komen. Uitvoering GTI is Idd een mileu dingetje.

Ik heb paar weken geleden contact gehad met Volkswagen Nederland. Heb ook die vraag gesteld, maar kreeg een warrig antwoord, had beetje het idee dat ze het wel wisten, maar niet mochten vertellen. Ik gaf toen aan hoe het zat met de facelift die kwam en de foto’s die gespot zijn. Volkswagen Nederland gaf aan dat ze nog van niks wisten, en aangaven dat er geen facelift of ander model Polo komt. Ze hebben wel aangegeven dat je vanaf 1 januari 2021 nu 4 jaar fabrieksgarantie krijgt, en dat paar opties nu standaard zijn geworden!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ach, VW Nederland..soms houden ze zich ook van de domme. Tuurlijk weten ze wel dat er een facelift aankomt. Maar zeggen niets te weten om de “oude” modellen eerst te slijten.
Ik snap best dat je als verkoper niet alles van een auto tot in de details kan weten maar zaken als een facelift hoor je gewoon te weten vind ik.

Waar ze goed aan zouden doen is een mild-hybride versie van de Polo uitbrengen. Daarin lopen ze toch wel achter met de Polo ten opzichte van de concurrent.
 
  • Leuk
Waarderingen: gabrielseinen
Daarom!
Misschien komt de e-TSI ook wel beschikbaar voor de Polo. Maar wat jammer is, is dat enkel de DSG beschikbaar is met een e-TSI en niet gewoon een TSI uitvoering!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Wat mijn ervaringen zijn, is juist wanneer bepaalde uitvoeringen of motoren niet meer leverbaar zijn (lees; 115pk en 150pk) dat er een nieuw model of facelift zit aan te komen. Uitvoering GTI is Idd een mileu dingetje.

Ik heb paar weken geleden contact gehad met Volkswagen Nederland. Heb ook die vraag gesteld, maar kreeg een warrig antwoord, had beetje het idee dat ze het wel wisten, maar niet mochten vertellen. Ik gaf toen aan hoe het zat met de facelift die kwam en de foto’s die gespot zijn. Volkswagen Nederland gaf aan dat ze nog van niks wisten, en aangaven dat er geen facelift of ander model Polo komt. Ze hebben wel aangegeven dat je vanaf 1 januari 2021 nu 4 jaar fabrieksgarantie krijgt, en dat paar opties nu standaard zijn geworden!
Extra fabrieksgarantie is ook weer kassa voor vw blijven de meesten weer langer voor onderhoud bij de vw dealers.
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Daarom!
Misschien komt de e-TSI ook wel beschikbaar voor de Polo. Maar wat jammer is, is dat enkel de DSG beschikbaar is met een e-TSI en niet gewoon een TSI uitvoering!
Ik heb vorig jaar de kosten vergeleken tov een golf gte en een polo gti.
Polo gti is goedkoper te rijden.
Dus die keus was snel gemaakt.

Belasting vrijstelling op een vol elektrisch is leuk,
maar bied totaal geen garantie voor de toekomst met dat onbetrouwbare kabinet.
Dus dat is (voor mij) ook geen optie.
Ookal hoef ik zo'n auto maar 1keer in de 2 maanden op te laden.......
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Zoekende of in Nederland de Polo GTI nog verkocht gaat worden en zo ja, wanneer...
Helaas vind ik nog geen betrouwbare info, iemand hier?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!