Nieuwe polo eigenaar met een vraag

Beste leden,

Een paar dagen terug heb ik tweedehands een leuke polo BM Tdi kunnen kopen. Nu zijn er een aantal dingen die ik in de polo heb welke mijn buurman niet heeft en ben nu wel nieuwsgierig geworden. Wie kan mij vertellen wat ik in mijn polo heb meegekregen aan functies?
 

Bijlagen

  • IMG_20140511_165542.jpg
    IMG_20140511_165542.jpg
    496.7 KB · Weergaven: 68
  • IMG_20140511_165509.jpg
    IMG_20140511_165509.jpg
    556.5 KB · Weergaven: 63
  • IMG_20140511_165459.jpg
    IMG_20140511_165459.jpg
    726.1 KB · Weergaven: 61
1e foto: regensensor onder je voorruit
2e foto: automatisch dimmende binnenspiegel (met regensensor)
3e foto: VW alarm

Bedankt voor je snelle reactie maar volgens mij heb ik geen regensensor aangezien ze niet reageren op regen heb ik vandaag gemerkt of ik weet niet hoe het werkt. Daarnaast heb ik ook geen automatisch dimmende binnenspiegel :) vandaar dat ik verward ben met wat ik heb in de auto. Alarm ga ik straks even testen.
 

Bijlagen

  • IMG_20140511_181951.jpg
    IMG_20140511_181951.jpg
    737.7 KB · Weergaven: 35
  • IMG_20140511_182000.jpg
    IMG_20140511_182000.jpg
    657.7 KB · Weergaven: 35
Zovizo heb je geen zelfdimmende binnenspiegel, je ziet het verstellipje zitten in de laatste foto die je geplaatst hebt
De regensensor werkt idd alleen als je de ruitenwisser op de eerste stand hebt staan.
De wipschakelaar bovenop de hendel kan je dan gebruiken voor de gevoeligheids instelling van de sensor.
Naar links is minder gevoelig en naar rechts is gevoeliger, anders gezegd naar links zal de sensor minder snel een wis opdracht geven bij detectie van regendruppels
En dus naar rechts zal resulteren in een sneller reageren op regendruppels.

Het is ansich een leuk systeem, onze highline zit het ook maar soms is het wel een zenuwachtig systeem..
De wisser kan dan van heel snel wissen ineens naar interval schakelen en dan weer heen snel.
Dat kan wel eens irritant zijn.
De andere polo hier heeft het niet en dan mis ik het ook niet als ik er mee onderweg ben.
De wipschakelaar is dan voor de snelheid van de interval
 
@ icr500 aangezien jouw auto climatronic heeft is zeg maar het zwarte gedeelte op foto 2
een sensor om de lucht vochtigheid te meten
zo ver als ik de foto,s kan beoordelen heb je geen regen sensor
grt Donna
 
Bedankt allemaal blijkt dat ik toch geen regensensor heb maar wat donna zei een vochtsensor. Alarm is leuk maar tegenwoordig kijkt er toch bijna niemand meer van op als dat ding afgaat. Enig idee of het alarmsysteem van invloed kan zijn voor de verzekering?

Groetjes
 
Ik weet niet hoe de verzekering daar naar kijkt. Het alarm schijnt niet helemaal waterdicht te zijn. Door het plaatsen van een ODB stekker kan deze namelijk uitgezet worden.

Mocht je een RNS31x navigatie hebben dan kun je een Navilock nemen. En als je je echt zorgen maakt of de auto wordt gestolen dan kun je kijken naar een Bearlock.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!