Nieuwe motor

Hallo mede forummers,

Heb mijn huidige motor 1.4 TDI in elkaar gereden. Ketting gebroken van de balansas waaraan ook de oliepomp mee wordt aangedreven.
Binnen 1 kilometer motor vast.

Heb nu een schade 1.4 TDI Bluemotion gekocht met een goede motor.
Wat moet ik allemaal overzetten zodat alles weer gaat werken?

Heb gehoord: computer i.v.m. motor managment, dashboard klokken + sleutel i.v.m. startblokkering.

Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

Groetjes PeWi56
 
  • Leuk
Waarderingen: Davey
motorelectronica, blok zelf natuurlijk, ook de kabelbomen zou ik overnemen. Dit ivm eventuele afwijkingen tussen de motoren kwa sensoren, en de inbouwplekken van de sensoren
Sleutels, tellerblok ivm de startblokkering.
Met wat gezond verstand en de diverse schema's kan je het in principe overzetten.
Als ik het goed heb zou je je oude interieur kabelboom kunnen behouden, volgens mij zit de motorkabelboom apart op de zekeringkast.
Ohja wat heb je nu voor airco als je airco hebt en wat voor airco zit er in die donor. Je zal dat namelijk toch moeten loskoppelen.
Stel dat er in de donor een climatronic zit en jij hebt in je eigen een manuele of climatic zou ik dus ook de climatronic compleet overnemen.
En natuurlijk alles na inbouw controleren en met VAGcom oid de boel op elkaar afstemmen.
 
Hallo mede forumers,

Kleine update voor de geintresseerden.

Zondag om 16:00 uur begonnen met demonteren motor (die met de vastgelopen motor).
Front losgenomen, gedeeltelijk de motor.
Motor is er gisteravond uitgehaald.

SAM_0240 kl.jpg

Vanavond gaan we starten met de demontage van de sloopauto.

Zal later wat foto's uploaden.

Gr. PeWi56
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals beloofd het vervolg.

Kleine opmerking mijnerzijds.
Doe het samen (door de weeks, na een dag gewoon werken) met mijn zwager, 's middags van +/- 17:00 tot 19:15

Fotootje van 05-08-2014:

01 Zonder voorkant kl.jpg

En de foto's voor vandaag:

01 2 Auto's kl.jpg02 Motor voor de auto kl.jpg

Morgen geen activiteiten, vrijdag voorbereiden voor de inbouw.
Zaterdag starten met inbouwen.

Gr. PeWi56
 
Hallo mede forummers,

Vandaag om 10:00 uur begonnen met inbouwen (motorruimte eerst op orde gebracht, de donor motor gereinigd).
Om 11:00 uur hing de motor op zijn steunen. (zie foto)
01 Motor in auto klein.jpg

Daarna alle sensoren, slangen en andere appendages aangesloten.
Dit was om 14:30 gerealiseerd. (zie foto)

05 Motor met voorfront klein.jpg

Daarna de buitenkant afgebouwd. (zie foto)

06 Auto klaar klein.jpg
Om de motor aan de praat te krijgen het volgende gedaan:

De boordcomputer uitgewisseld, kilometerteller donor auto + de transponder van sleutel donor uitgewisseld.
Resultaat starten en lopen, sprongetje in de lucht gemaakt en meteen een proefritje voor koelvloeistof en eventuele andere gebreken.
Niets van dit alles.
Dank jullie voor alle adviezen tot de volgende keer.

Groetjes PeWi56 & Remco (steun en toeverlaat).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Remco71
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!