Nieuwe kleine TSI voor VW Polo

Bij Volkswagen lost de 90 pk sterke 1,2-liter TSI de 1,4-liter met 85 pk af. Tot op heden was de 105 pk sterke 1,2-liter de lichtste TSI uit het Polo-assortiment.

Volkswagen heeft de 90 pk sterke 1,2-liter TSI toegevoegd aan de prijslijst. Met die motor is de auto goed voor een uitstoot van 119 gr/km, wat twintig procent bijtelling oplevert en een verbruik betekent van 5,1 liter op 100 km. De motor is gekoppeld aan een vijfversnellingsbak en de topsnelheid is 182 km/u.

In de simpelste Trendline-trim kost de nieuwe uitvoering 14.190 euro. De Comfortline is 15.390 euro en de Highline kost 16.490 euro. De vijfdeursversie is telkens 470 euro duurder. Dankzij de 20 gr/km lagere uitstoot is de nieuwe 1.2 TSI minimaal 600 euro goedkoper dan de 1.4.

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17742 ... or-vw-polo
 
enigste reden waarom men dit zou kopen is misschien vanwege het verbruik...
zou dat heel veel schelen denk je?
ik weet dat de 1.2 TSI toch nog een aardig slokje zuipt als je een stevige rechtervoet hebt...

tegenwoordig met mijn BM haal ik maar net 900km misschien vanwege veel windstoten/slechte of natte wegen...cruisecontrol gaat dan weer teveel extra gas geven waardoor de tank erg snel leeg raakt
 
Ik zie dat Enzo lekker meedoet aan de discussie op autoweek.nl Stick Out Tongue

Azijnpissers altijd 'Voor hetzelfde geld heb je een Hyundai i30'. Met alle respect voor de hyundai rijder, maar de materialen gebruikt in een VW zijn toch wel iets hoogwaardiger dan in een Hyundai.

@majinbuu Ik denk dat het hier gaat om de 1.2TFSI uit de A1, deze kan met chiptuning 115pk halen. Niet dat dat de maatstaaf van alle wijsheid is maar het is hetzelfde verhaal als de 2.0TFSI uit de Golf GTI en Golf GTI Edition 30, de laatste heeft een grotere turbo. Hetzelfde dus als de Leon Cupra.
 
Even afwachten wat het prijsverschil wordt tussen de 85pk en de 105 pk versie.
Ik heb gereden in een A1 met deze motor en het was vrij duidelijk dat deze motor tot veel meer in staat was, voelde een stuk feller aan dan mijn eigen polo 1.4.
 
Durf ik te zeggen dat er nog een potentere diesel versie op de planken ligt..

Jaaa want wie ben ik Stick Out Tongue

2.0TDI in de A1? 108g CO2 per kilometer.. 20% bijtelling..

Hee, met een 2.0TDI in de Polo zou zelfs IK overstappen :roll:
 
JeroenMPC zei:
Durf ik te zeggen dat er nog een potentere diesel versie op de planken ligt..

Jaaa want wie ben ik Stick Out Tongue

2.0TDI in de A1? 108g CO2 per kilometer.. 20% bijtelling..

Hee, met een 2.0TDI in de Polo zou zelfs IK overstappen :roll:
Dat blok ligt ook al een hele tijd in de Ibiza FR TDI. :)
 
JeroenMPC zei:
Ik zie dat Enzo lekker meedoet aan de discussie op autoweek.nl Stick Out Tongue

Azijnpissers altijd 'Voor hetzelfde geld heb je een Hyundai i30'. Met alle respect voor de hyundai rijder, maar de materialen gebruikt in een VW zijn toch wel iets hoogwaardiger dan in een Hyundai.

Maar probeer zo'n Hachoe-ndai maar is in te ruilen "voor dat geld heb ik geen polo meer" :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!