Nieuwe banden

Heren,

Ik heb advies nodig. Mijn voorbanden zijn aan vervanging toe.
Nu zit ik te twijfelen tussen Michelin PRIMACY 4 of de crossclimate+

195/55/R16 Premiumcontact 5 zit er op dit moment onder.

Wat zijn jullie bevindingen?

Gr. Roy
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
Je hebt enkele opties:

- Als je achterbanden veel meer profiel hebben dan je voorbanden, zou je ze kunnen wisselen van as. Dan kun je nog wel even vooruit.

De Primacy zijn zomerbanden (aangeraden voor 4x4's) en de CrossClimate+ zijn all-seasonbanden. Welk type band wil je t liefst?
Kijk eens op de website van de anwb. Die testen ieder jaar banden. Daarmee kun je een goede en weloverwogen keuze maken.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Omruilen met de achteras kan helaas niet. Ze hebben bijna geen profile meer (minder dan 2mm)
Is het wel verstandig om all-season voor en achter zomerbanden te doen?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
als ik dat zo hoor kun je beter alle 4 de banden in één keer vervangen als dan de voorbanden op 1.6mm zitten moet je ze van as wisselen...

het nederlandse klimaat heeft meer voordeel voor zomerbanden met een een beetje extra profiel voor de nattigheid die hier wel eens te vinden is, als je met regelmaat de grens overgaat dan ga maar voor all seasons dan hoef je in de winter ook niet na te denken of je in duitsland wel mag rijden met zomerbandjes en in belgie weet ik het niet...
 
Volkswagen  Polo  1.3 
Dan zou ik het gewoon bij twee nieuwe zomerbanden houden, dan ben je het voordeligst uit (en winter wordt het waarschijnlijk niet meer). Of anders 4 x Michelin CrossClimate, dan ben je in ieder geval voorbereid op winterse omstandigheden (volgende winter dan).
Ik heb zelf 4 x Crossclimate onder de auto en bevalt prima.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Door rijden zoals hierboven staat tot 1.6 of van as wisselen zou ik zoizo niet doen.
2 mm is erg weinig vooral voor de winter met "kans" op gladheid veel regen ect.

Je kan deze banden niet vergelijken, primacy 4 is een goede zomerband, crossclimate is een all season band.
Vind je winterbanden "onzin" lekker voor de zomerband gaan, Wil je in de winter wat meer zekerheid neem dan all season.
Hangt ook af van hoeveel km je per jaar rijd
 
als ik dat zo hoor kun je beter alle 4 de banden in één keer vervangen als dan de voorbanden op 1.6mm zitten moet je ze van as wisselen...

het nederlandse klimaat heeft meer voordeel voor zomerbanden met een een beetje extra profiel voor de nattigheid die hier wel eens te vinden is, als je met regelmaat de grens overgaat dan ga maar voor all seasons dan hoef je in de winter ook niet na te denken of je in duitsland wel mag rijden met zomerbandjes en in belgie weet ik het niet...

Hier in België is het meer een vrije keuze van de eigenaar van de auto want er is totaal geen verplichting om gebruik te maken van winterbanden
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!