Nieuwe banden polo 2.0 jullie advies

Welke maat zoek je?
Kijk eens naar Toyo Proxes T1R. Ik heb daar hele goede ervaringen mee. Plakt aan de weg. Toyo maakt al jaren prima banden. Is de Japanse Michelin zeg maar.

Van de A merken zou ik Pirelli, Dunlop, Vredestein en Continental sowieso links laten liggen.
Waarom?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
De merken waar ik het over had om links te laten liggen hebben ook wel goede banden, maar over het algemeen niet.

Dat Pirelli en Dunlop het in de racewereld goed doen, wil niet zeggen dat ze goede banden voor de gewone auto maken.

Pirelli doet moeilijk bij garantie, bepaalde Dunlop types cuppen weer makkelijk. Dat laatste geld voor veel Continetal banden en veel vredesteins maken herrie of hebben makkelijk hoogte slag. En kan zo nog wel even door gaan.

Michelin en Bridgestone zijn ook niet heilig, maar doen het naar mijn ervaring veel beter, net als Toyo.

Buiten kwaliteit heeft het ook veel te maken met rijgedrag, bandenspanning, belasting, uitlijning, balanceren enz. Daar door praat Piet heel positief over type X van Dunlop en is Jantje over datzelfde type niet te spreken. Zo hebben veel vredsteins makkelijker klachten bij een lage banden spanning en veel Continentals zijn gevoeliger voor slijtage als de camber of caster iets afwijkt. Heb al van alles voorbij zien komen.

Het is maar even kort in een notendop, maar heb wat jaren in de bandenwereld gewerkt en dit is mijn persoonlijke ervaring.
 
Dank voor je advies :rolleyes: verder zal ik er niet op in gaan.......het is jouw waarheid.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Tja je reactie zegt genoeg. Vroeg jij om advies in dit topic? Wat is jou ervaring met banden leggen en uitlijnen? Of ben je gewoon eindgebruiker?
Kan je ervaringen onderschrijven, heb 4 sets liggen met 4 verschillende merken erop en letterlijk alles wat je hierboven hebt gezegd is gebeurd. Heb recent 4 vredesteins gemonteerd die alle 4 hoogteslag hebben terwijl er altijd normaal mee is gereden. Zit nog 5.5mm op maar sta op het punt ze eraf te halen omdat er gewoon niet mee te rijden valt op de snelweg.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 14221
Wat verstaan jullie onder cubben en hoogteslag ?
Cuppen:

Hoogteslag:
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Cuppen:

Hoogteslag:
Oke zaagtand idee ,ik dacht dat het door slechte schokbrekers komt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!