Nieuwe banden op de GTI, advies gevraagd

Bas zei:
Ik rij zelf op continental sportcontact 2 en ben uiterst tevreden over de banden. Plakken goed en amper lawaai :)

Huh???
Laat ik eerst iets positief zeggen over deze banden....de rechte lijn stabiliteit bij 200+km/h is erg goed.
Dan nu het negatieve.....
Bij droog weer is de grip redelijk maar zodra het regent of sneeuwt pffff hou op schei uit.
Er zit (voor mij) echt veel en veel te veel comfort in.
Zet de bandenspanning op 2,8 bar en je duwt met je vinger met gemak de wang van de band zo naar binnen.
En dan het lawaai die die banden maken pfff op de snelweg bij 100km/h moet ik al flink met verhoogde stem gaan praten.
Ik ben blij dat ik die banden niet meer heb en zal ook nooit geen conti's meer kopen.
Ik hou van een stugge band die weinig lawaai maakt en lekker plakt.
Ik heb er nu Falken om heen zitten wat me op zich best goed bevalt maar de volgende set zullen Bridgestone's worden.
Altijd al fan van geweest.

Maar goed, voor de topic starter.....wil je ontiegelijk veel comfort dan bevalt deze band je wel.
 
starsky zei:
SportContact 3, nummer 2 wel iets minder (heb ze er nu zelf ook op zitten, maar je hoort mij niet klagen)

Continental is niets voor niets het huismerk van VW Stick Out Tongue

Ho even. Het is alleen in NL dat Continental en VW dezelfde importeur hebben.

De VW's rollen de fabriek uit allerlei merken. Pirelli, Bridgestone, Goodyear, Hankook het kan allemaal. PON zet hier in Nederland die ballonnen van Continental eronder (ik ben geen fan).
 
Op de huidige GTI 6R wordt overigens standaard Dunlop gemonteerd. Dus geen Continental!

Ik heb geïnformeerd bij bandencentrum en zij raden mij aan om i.p.v. de gebruikelijke 215/40-17 voor zomerbanden, 195/50-16 te gebruiken voor winterbanden i.v.m. grip.
 
Passie1979 zei:
Op de huidige GTI 6R wordt overigens standaard Dunlop gemonteerd. Dus geen Continental!

Ik heb geïnformeerd bij bandencentrum en zij raden mij aan om i.p.v. de gebruikelijke 215/40-17 voor zomerbanden, 195/50-16 te gebruiken voor winterbanden i.v.m. grip.

Ja, dat komt je grip zeker ten goede. Brede banden op sneeuw/ijs hebben minder grip.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!