Nieuwe banden nodig! Waar de goedkoopste?

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Beste leden,

Ik heb zowat alles aan mijn auto omgebouwd, behalve de velgen. Ik rij nog steeds op de standaard Groenland Bluemotion velgen.
De banden die eronder liggen zijn als ik me niet vergis 185/60/15

Ik heb nu al na 1.5 jaar, 56.000 km op de teller staan. Mijn banden zijn dan ook bijna aan vervanging toe. Ik gok net voor het hoogseizoen.
Daarom wil ik weer een set nieuwe banden bestellen.

Ik ben zeer tevreden met de standaard banden die er nu op liggen, ze zijn van het merk Dunlop. Dat betekent dat ik weer voor dezelfde soort banden ga.
Mijn vraag is, waar koop ik de Dunlop banden voor een goede prijs? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel banden aanbieders.
Ik neem aan dat er vast 1 bekend bedrijf bestaat dat als goedkoopste uit de bus komt gezien het feit dat er zoveel bandenconcurrenten zijn.

Op www.autobandenmarkt.nl heb ik een Dunlop setje gevonden voor 82 Euro per stuk. Dat komt uit op 328 Euro inclusief verzendkosten.
De banden op mijn velgen zetten gaat denk ik ongeveer 50 Euro kosten, dus dan zit ik op 380 ongeveer rijklaar.

Iemand een goedkoper alternatief?
 
Mmm ... je bent bekend met het fenomeen veroudering van banden? In Duitsland mogen nieuwe banden die te lang geleden zijn geproduceerd, niet meer verkocht worden. Dit omdat de banden dan teveel productverlies hebben, waaronder grip.
En wat doen ze er dan mee? Bijvoorbeeld verpatsen aan zaken in landen die minder streng zijn met dat soort regels. Bijvoorbeeld in ... Nederland. Oftewel, veel goedkope aanbieders in Nederland verkopen de in Duitsland wettelijk niet meer verkoopbare banden.
Uiteraard moet je het zelf weten, maar ik zou niet bezuinigen op (de versheid van) banden.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Koop een setje wielen op Marktplaats voor 400 met nieuwe banden, komen zat voorbij. Verkoop je eigen wielen voor 200 aan iemand die ze als winterwielen wil gebruiken.. Goedkoper kan niet denk ik..
 
Hoi

Ik heb gister mijn banden besteld bij Grote merken autobanden tegen kleine prijzen. Snel en gratis op ieder gewenst adres. Koop goed en goedkoop : Topbanden.com en vandaag al geleverd.
Goeie service en niet duur.
Als ik even snel jou banden in toets: Dunlop SP Sport kom ik op 69,20 x 4 =276,80
Op de site staat makkelijk en veel informatie over de band geluid verbruik enz en beoordelingen maar,
in dit geval is het niet nodig door dat je al weet hoe ze rijden.
Succes nog met de beslissing.

Gr Jeroen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!