Nieuwe Auto! Radio probleem

Hoihoi allemaal,

Vandaag mijn nieuwe polo 6r uit 2010 opgehaald en mij evergreen 6n2 (gebr naam wordt nog gewijzigd) ingeruild. Wat er op de terugweg al opviel is dat de radio (RCD 310) heel slecht zenders ontvangt ik krijg eigenlijk geen enkele zender ruisloos. wat ook raar is dat de speakers geen lekker geluid maken het is net alsof ze verstopt zitten. ook met een cd klinkt het dof, de instellingen staan allemaal op normaal.

Misschien is het een klein probleempje, ik heb garantie dus als ik hier geen oplossing vind ga ik terug.

Ik hoor t wel
alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 
Slecht ontvangst: Controleer je dakantenne maar eens op corrosie aan de binnenkant. Ik had t zelfde met mn Polo. In het kleine voetje van de antenne zit een printplaatje met een antenneversterker. Deze gaat vaak kapot.
- Hemeltje even los halen
- grote moer onder de antenne los halen
- stekkers afkoppelen
- antenne verwijderen
- antenne uit elkaar puzzelen
- gebroken soldeerverbindingen hersolderen.

Overigens is er een "hidden menu" waarmee de antenne status bekeken kan worden, uit mn hoofd door de menu knop net zo lang vast te houden tot het display verspringt. Hierna word onderin het scherm de antenne statussen weer gegeven. Deze radio heeft over het algemeen een RDS antenne (achterruit) en een FM antenne (op je dak).

Over het slechte geluid, de kans is heel groot dat een voorgaande eigenaar de speakers heeft verwisseld voor "high class tjoening audio speakers". Deze klinken vaak enkel goed als ze kei-kei-keihard staan met een overpowerende versterker vlak voordat deze klabemo gaan. Mijn ervaring met de originele speakers is dat deze meer dan prima klinken (mijn BM was een trendline, qua opties had ik alleen 4 elektrische ramen, CC en climate control)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Bosschenaarse_Polo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!