Nieuw motorblok

Hi allen,

Ik rijd nu een Polo 1.4, zelf vind ik dat hij prima rijd, maar niet verkeerd om toch over na te denken aangezien mijn auto toch 180.000km heeft gereden.

Ik zat te kijken naar een engine swap, wat is mogelijk en wat is slim ben ik niet op gekomen (alleen de twin turbo exotische veranderingen)

Kan iemand mij vertellen hoe en wat slim is. Graag ook fotos en of linkjes (URL)

Ik ben heel benieuwd of ik mijn auto zowel krachtiger en beter kan laten klinken.

PS: graag ook de pus en minpunten, wees gewoon hard eerlijk Big Grin

- Mike
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Hi allen,

Ik rijd nu een Polo 1.4, zelf vind ik dat hij prima rijd, maar niet verkeerd om toch over na te denken aangezien mijn auto toch 180.000km heeft gereden.

Ik zat te kijken naar een engine swap, wat is mogelijk en wat is slim ben ik niet op gekomen (alleen de twin turbo exotische veranderingen)

Kan iemand mij vertellen hoe en wat slim is. Graag ook fotos en of linkjes (URL)

Ik ben heel benieuwd of ik mijn auto zowel krachtiger en beter kan laten klinken.

PS: graag ook de pus en minpunten, wees gewoon hard eerlijk Big Grin

- Mike
Als je een beetje van sleutelen houdt, dan kan je kijken naar wat Volkswagen zelf aanbied in hun lijn van Polo's.
Waaronder de Polo R WRC met een 2.0 TFSI van een Golf 6R de krachtigste motor is. Overigens past er ook niet veel meer in de motorruimte van een Polo.

Deze blokken zijn tussen 3-10 duizend euro. Afhankelijk van de 'aanpassingen'. Daarnaast moet je natuurlijk wel extra onderdelen aanschaffen.
Zoals grotere remschijven, klauwen, velgen, bredere banden, ander differentieel, andere aandrijfassen, ander motormanagement etc. Een flink project.

Al met al, beter af om gewoon naar een auto te kijken met grotere motor van zichzelf als je het mij vraagt. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mike.matena
Alles kan, alles past, het is alleen de vraag hoe ver jij wilt gaan!
3.6VR6? Waarom niet, als t in t motorruim van een Golfje 1 past, past ie vast en zeker ook in dat van een Polo. Is t een verbetering? In de rechte lijn wel, bochtenwerk zal niet veel verbetering opleveren. Daarnaast kun je je eens afvragen of het niet verstandiger is om meteen te gaan voor een snellere uitvoering van de Polo (BlueGT, GTI of WRC) Qua kosten zal dit met grote waarschijnlijkheid vele malen voordeliger zijn!

Daarnaast is het standaard 1.4 16v blok niet een verkeerde motor. Hij is levenloos en oersaai in het rijden, geluid en vermogensafgifte, maar met het juiste onderhoud zeer betrouwbaar. Zelf heb ik de voorloper van jou motor in een Volkswagen Lupo liggen, deze heeft 230.000 gedraaid en klinkt en voelt net zo krachtig als nieuw!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!