Niet te coderen.

Heb weer eens gerommeld met vcds.
Alles verwijderd ,ook uit het register diverse versies geprobeerd twee kabels geprobeerd,32 en 64 bit geprobeerd in compatibel mode en als admin ze geven allemaal het zelfde resultaat.
Ik kan dus wel coderen hij zegt ook geaccepteerd maar als ik dan opniuew de module lees staat de oude code er gewoon nog in.
Ik doe iets fout of ik zie iets over het hoofd ,maar wat?

PS: Dit staat er op de kabel,HEX=CAN dual-k &can <-> USB
interface for VCDS
Rev..b
www.ros-tech.com
aan de ene kant en aan de andere kant staat,
Genuine Ross-Tech.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wisselt tussen kabels, dan moet je een aantal (de nieuwste) configuratie en licentie bestanden verwijderen uit de VCDS folder. Je kan ook de hele folder verwijderen en VCDS opnieuw installeren.

Is er een (werkende) VCDS bezitter in je omgeving die met je mee kan kijken ? En misschien met jouw kabel en zijn laptop kan proberen, of andersom zijn kabel en jouw laptop ?
 
Als ik wissel van versie en of kabel verwijder ik alles, ook uit het register.
Dus al een paar keer geinstaleerd versie 11.11.1 werkt tot nu toe het best daarmee kan ik kleine dingen aanpassen in adaption maar long coding dus niet.
Ook handmatig bits veranderen in tabblad L2 geeft het zelfde resultaat.
Ik begin er aan te denken dat mijn modules op de één of andere manier geblockt zijn.
Of er hier iemand in buurt zit zou ik echt niet weten.
Ik heb wel zelf een mdi en trekhaak gemonteerd maar die zijn VAS ingeleerd.(Bij M.A.N dealer dus origineel v.a.g)
 
Ik begin er aan te denken dat mijn modules op de één of andere manier geblockt zijn.
Een aantal wijzigingen worden idd geblokkeerd want die zijn voorbehouden aan de dealers. De dealers beschikken over paswoorden om de blokkering van de modules op te heffen. Vraag me niet waarom je het ene wel zonder paswoord kunt wijzigen en het andere niet maar het is nu eenmaal zo. :(
In reactie 5 heb ik al proberen aan te geven dat je voor sommige wijzigingen moet inloggen. Als je geluk hebt kun je via google het paswoord vinden voor de module die je wilt wijzigen. De internetgemeenschap van VAG gebruikers is een stuk groter dan alleen mypolo en daar is vaak wel wat te vinden.;)
 
Ik heb de boel maar weer eens opnieuw geinstaleerd en verdomd ik heb eindelijk mijn verbruik op Km/l kunnen zetten de rest nog niet getest ik wil mijn drl uitzetten ivm te plaatsen xenon.
 
Een aantal wijzigingen worden idd geblokkeerd want die zijn voorbehouden aan de dealers. De dealers beschikken over paswoorden om de blokkering van de modules op te heffen. Vraag me niet waarom je het ene wel zonder paswoord kunt wijzigen en het andere niet maar het is nu eenmaal zo. :(
In reactie 5 heb ik al proberen aan te geven dat je voor sommige wijzigingen moet inloggen. Als je geluk hebt kun je via google het paswoord vinden voor de module die je wilt wijzigen. De internetgemeenschap van VAG gebruikers is een stuk groter dan alleen mypolo en daar is vaak wel wat te vinden.;)

De optie inloggen zie ik wel maar kan ik niet gebruiken ik ga wel weer even snuffelen.
 
DRL uit werkt niet.Ik heb pin 3 maar uit mijn lichtschakelaar gehaald is in ieder geval dimlicht uit.
Ik kwam ook tot de ontdekking dat mijn mistlicht op de aanhanger niet brand en op de auto blijft branden met de aanhanger erachter.
Ik heb een dertienpolige stekkerdoos en op pootje 3 geen spanning als ik het mistlicht aanzet wel een constante lek stroom van ongeveer 3 volt.
Is mijn module wel goed gecodeerd?
Zo ja wat nu?
Zo nee hoe doe ik dat,in mijn auto scan staat namelijk niet te benaderen.
Ik kan wel een test doen en dan geeft ie aan :eek:n.
 
Ik heb zelf ook een 13 polige stekker en in VCDS valt er niets te coderen voor de trekhaak.
Hij geeft bij mij standaard dat er geen aanhanger aanwezig is.

Als ik de caravan er achter heb werkt alles naar behoren m.b.t. de verlichting.
Als ik mijn Twinny Load er achterop heb met een verloop er tussen van 13 naar 7 polig werkt ook alles goed.
Wellicht kan je beter even terug gaan naar de persoon die de trekhaak er onder gezet heb er kan een draadje verkeer zitten?

DRL uit werkt niet.Ik heb pin 3 maar uit mijn lichtschakelaar gehaald is in ieder geval dimlicht uit.
Ik kwam ook tot de ontdekking dat mijn mistlicht op de aanhanger niet brand en op de auto blijft branden met de aanhanger erachter.
Ik heb een dertienpolige stekkerdoos en op pootje 3 geen spanning als ik het mistlicht aanzet wel een constante lek stroom van ongeveer 3 volt.
Is mijn module wel goed gecodeerd?
Zo ja wat nu?
Zo nee hoe doe ik dat,in mijn auto scan staat namelijk niet te benaderen.
Ik kan wel een test doen en dan geeft ie aan :eek:n.
 
Dan kom ik weer bij mezelf terecht want ik heb hem gemonteerd,maar ben er al uit ,ik was vergeten dat ik belast moet meten.
Als ie via can niet meet dat er licht aan gesloten is geeft ie ook geen spanning door.
 
Ik ben eruit!
Mistlicht gaat helemaal niet over de canbus,dus wissel relais ertussen en het werkt als een tierelier.
Stom van mij want in vcds staan div opties voor licht controle, en mistlicht staat er bij mij niet tussen.
 
say whoops ;)

Iemand enig idee hoe ik mijn stadslicht uit kan krijgen terwijl mijn lichtschakelaar in stand 0 staat?? Dimlicht gaat uit als ik het stekkertje uit de schakelaar druk maar stadslicht niet :(
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!