NicoTDI :: 2010 Volkswagen Bluemotion

Naar een lange tijd actief te zijn geweest op het 3-literforum.nl was het tijd voor mijn voor wat anders, Helaas voor mijn moet ik per 1-1-2013 me lease auto inleveren en moet ik voor eigen vervoer zorgen. Ik heb altijd een polo bpm gelease dus wis al snel wat ik terug wilde kopen! Als 2de auto voor de fun had ik altijd en super-ultra-mega zuinige lupo 3l! Deze haalt dus wel 'echt het verbruik van 1 op 30 ' Al moet ik zeggen dat het me met de polo met veel moeite ook lukt. En ja daar heb je dan wel rijstijl opa voor nodig! met de 3l kon je nog redelijk doorrijden om het verbruik te behouden. Zoals me forum naam al zegt ik ben Nico, 23 jaar en laatste jaar student rechten (raio)


Ik heb mijn Polo zelf van uit Frankrijk heen geimporteerd, Ik hem hem gevonden via lokale marktplaats in Belgie. Omdat ik al redelijk wat ervaring heb met invoeren van wagens durfde ik dit wel aan. Het stel eigenlijk niets voor. De reden dat ik hier voor heb gekozen is omdat ik geen nieuwe wagen als student kan betalen. En niet de nieuwwaarde afschrijving wil hebben. Ook wilde ik 2010 nog even profiteren van de BPM voordeel ( geen bpm bij invoer dus ) De polo kwam hier met een kilometerstand van 30dkm Nederland binnen, inmiddels heb ik er al 4 duizend kilometer boven op gezet. Als er in de toekomst nog vragen zijn over invoer wil ik die graag beantwoorden!


Op het 3-liter forum heb ik me altijd veel bezig gehouden met kilometerstanden verifiëren helaas was dit nodig. In Nederland is het helaas nog heel erg makkelijk om een auto een aantal duizend kilometer terug te zetten. In de toekomst zullen er veel pbm uit de lease komen die op worden gekocht door handelaren en zal dit steeds vaker ook bij de polo's terug komen. Ik ben in de mogelijkheid om via de dealer achter de 'juiste' kilometerstand te komen. Als iemand hier in de toekomst gebruik van wil maken b.v voor een koop chassis nummer door te geven wil/kan ik dit evt. checkken. Voor de geïnteresseerde : Link




In de toekomst ben van plan om veel onderhoud door middel van een goeie vriend uit te laten voeren. Hij is Monteur bij VW en kan me hier mooi mee helpen, Binnenkort begin ik dus maar met een filtersetje hier over zal ik een paar how-too's maken die kon ik hier op t forum nog niet vinden.




Aanpassingen aan me wagen zullen er weinig komen. Ik ben er tevreden mee hoe hij er nu bij staat. Wel heb ik een OEM 2de set lichtmetaal er bij gekocht voor de zomer ( hij staat nu op winter banden ). In de toekomst zit ik te denken aan paar brakemax remschijfjes.


Vertrouw je je kilometerstand niet en of heb je hulp nodig bij import send PB :)
 
Welkom hier op het forum!
En zo te zien heb je dus een mooie polo ingevoerd;)
Veel plezier en veel veilige kilometers ermee!

Btw succes met het nog niet aangestoken zijn door het mod-virus, allicht dat het ooit nog eens komtStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Welkom op het forum! Zo te lezen was je een zeer actief lid en die zien we graag komen, ook de how-to's zien we graag komen ;) Veel plezier met je BM. Hij ziet er in iedergeval nog goed uit ondanks dat ie uit frankrijk komt.

Misschien had je het al opgemerkt, maar foto's kan je ook in je garage uploaden. Dit zorgt ervoor dat ze op iedere pagina zichtbaar blijven.
 
Welkom op het forum! Zo te lezen was je een zeer actief lid en die zien we graag komen, ook de how-to's zien we graag komen ;) Veel plezier met je BM. Hij ziet er in iedergeval nog goed uit ondanks dat ie uit frankrijk komt.

Misschien had je het al opgemerkt, maar foto's kan je ook in je garage uploaden. Dit zorgt ervoor dat ze op iedere pagina zichtbaar blijven.

@Jan,Maik Thnx
Voor en achterschade is hem gespaard gebleven inderdaad, Als je ziet hoe daar geparkeerd wordt! ....:roll:
Foto's heb ik ook geupload '' in mijn garage'' maar volgens mijn zijn die nog niet zichtbaar, of ik heb iets niet helemaal goed gedaan !?
 
Zo stond ik ook:

DSCF2598_zpsaebacd7c.jpg


Sorry voor offtopic :S
 
Thnx,

Ik ben op zoek naar een filterset voor de polo, Lucht/olie is overal te vinden. Maar het brandstof filter kan nog geen enkele online part's zaak leveren. Naar de kerst maar is bezoekje aan de dealer brengen en daar de rest gelijk mee bestellen.
 
Nou, lupotje is gisteren definitief verkocht. Weekje heeft hij te koop gestaan op het 3-liter.nl/forum en gelukkig heeft hij een lief hebber gevonden.
Polotje heeft tussen kerst en o&n veel stil gestaan dus veel kilometers heb ik er nog niet bij gezet. Binnen kort krijg hij nieuw filtersetje & paar nieuwe remblokken/voering achter.
 
IMG507.jpg

IMG514.jpg

IMG515.jpg

IMG516.jpg



Lekker dan, heb je ex wagentje nog geen week verkocht zijn ze er tegenaan gereden bij de nieuwe eigenaar. Dit alles is gebeurd op een carpoolplaats, helaas is de dader zonder een briefje achter te laten er vandoor gegaan.....
 
Zo dan, dat is ook niet een klein beetje er tegenaan!!! :shock: :-(
Gelukkig voor jou had je 'm al verkocht. En zo naar altijd, dan geen briefje achterlaten ...:evil:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!