Nederlandse versie Bluemotion lager op de wielen

Nou..

Volgende vraag is alweer gerezen. Was bij de dealer, had het er onze verkoper over dat ik de auto wel erg laag vond(lees: al bijna 2x de fout ingegaan bij een hobbel in de weg). Ik wist natuurlijk al dat de Bluemotion versie sowieso lager op zijn wielen staat (ivm aerodynamice etc etc). Nu kreeg ik hierbij dus ook te horen dat de NL-versie NOG eens 1,5cm lager staat dan zijn broers uit bijvoorbeeld Duitsland en de rest van Europa??

Aardig bizar voor een land dat de meeste verkeersdrempels per vierkante meter bezit :shock:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Nederlandse versie Bluemotion lager op die wielen

Barry zei:
Nou..

Volgende vraag is alweer gerezen. Was bij de dealer, had het er onze verkoper over dat ik de auto wel erg laag vond(lees: al bijna 2x de fout ingegaan bij een hobbel in de weg). Ik wist natuurlijk al dat de Bluemotion versie sowieso lager op zijn wielen staat (ivm aerodynamice etc etc). Nu kreeg ik hierbij dus ook te horen dat de NL-versie NOG eens 1,5cm lager staat dan zijn broers uit bijvoorbeeld Duitsland en de rest van Europa??

Aardig bizar voor een land dat de meeste verkeersdrempels per vierkante meter bezit :shock:


Kwestie van opmeten!

Afstand van het midden van het wiel tot de rand van de wielkast.
Daarmee word verschil in verschillende velgen/band hoogte niet meegenomen.

lijkt me wel veel 1,5cm !
 
Re: Nederlandse versie Bluemotion lager op die wielen

Vind de Polo ook laag voor, heb al een paar keer een schrapertje gehad die ik met me vorige niet had Stick Out Tongue Terwijl dat een sportonderstel had haha!
 
je zou misschien de Polo BM kunnen verhogen ofzo? kweenie of dat mogelijk is maar je kunt tenminste dan wel hardcore over drempels Big Grin

misschien voorspoiler wijziging? zou ook nog een optie kunnen zijn...maar is dit echt zo erg?of is het meer dat schrapertje Stick Out Tongue
 
Ook ik heb al een flinke schraper gemaakt, terwijl ik geen BM heb en ook geen sportonderstel. Wat ik bij mijn Ibiza overigens wél had en waar ik nooit problemen mee heb gehad.

Mij is verteld dat de BM 1,5cm verlaagd is, en niet 'lager dan'.
 
HAHA MyPoloCandy de 1.2 TSI is toch iets hoger? toen ik net de BM had dacht ik echt dat ik niet over drempels heen kon hahaha omdat de voorneus zo laag is >_<
ik parkeer hem ook liefst altijd achteruit in de parkeervak Stick Out Tongue mjaaa time will tell wanneer mijn eerste schraper komt...
 
Ik weet wel dat banden vaak standaard te zacht zijn. Er kan meer lucht in dan de garage doet, met nog een veilige marge.

Gewoon voor maximaal gaan in de tabel en daar nog wat bij opgooien. Bespaart vaak nog wat brandstof en je hebt minder last van dat deinzen van de neus.

(op sneeuw en ijs moet het niet te hard zijn, maar daar zorgt de koude lucht wel voor)

Maar goed dit is mijn mening uiteraard.
 
ja shit vrijdag toch wel mijn eerste schraper gehad :evil: ging iets te hard over een drempel en ja hoor daar hoorde je het wel bekende SCHRRRRRR...
na het uitstappen even naar mijn bumper gekeken...gelukkig niets aan de hand ik heb geluk :roll: maar tering ik reed dus in Baarn rond om iemand weg te brengen en wat een Drempel Heaven daar zeg Sjeetje mina :shock:
Ja remmen doe ik wel maar om overal te remmen en dan als een slak over een drempel te gaan >_< ik wil liever de drempel in zijn 2 nemen en niet terug schakelen naar 1...
 
gisteren de ontdekking gedaan dat de PBM van mijn collega LAGER ligt dan mijn Tsi met sportonderstel! (BM onderlip niet meegerekend, met lip nog lager natuurlijk)..
Nu is die van hem al ingezakt en de mijne waarschijnlijk nog niet helemaal, maar nu kan ik al die schrapers wel begrijpen :lol:
 
poeh, vertel mij wat.. :shock:

met mijn BM heb ik in een paar haastige buien al een schrapertje of 7 tot 8 mee gemaakt :oops:
resultaat?
ik heb 't onderste deel van mijn lip afgeschuurd tot op het plastic en op een strip iets verder onder de auto zie je de plastic schuur draden hangen :cry:

ik zat er nog aan te denken om de achterkant te verlagen, maar ik twijfel behoorlijk als ik mijn voorbumper zie :roll:
(ik wil niet een vergelijkbare achterbumper hebben)

trouwens is een air ride systeem niet een uitkomst voor drempels?
omdat ik een tijdje terug daar een stukje over heb gelezen over het verlagen/verhogen van de auto en iets van een comfort stand op de "vering" :?:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!