Nederlander ontwerpt duurste sneaker ooit

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Nederlander ontwerpt duurste sneaker ooit

Project 444 is hét mode- en lifestyle-evenement van dit moment. In het project staan de meest exclusieve sneakers ooit centraal. Deze zijn ontworpen door de befaamde Nederlandse, in Californië residerende schoenontwerper Hing Yeung. De sneakers worden in een oplage van slechts 50 stuks gemaakt. Wat het project echt bijzonder maakt, is dat de 50 gelukkigen die deze sneakers aanschaffen, er een trendy Polo bij cadeau krijgen. Een Volkswagen Polo 444 om precies te zijn.

Hing Yeung is dé man als het gaat om sneakers. Hij is geboren in Hong Kong en groeide op in Nederland, waar hij de ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten volgde. Hij studeerde af met een collectie zonnebrillen voor de befaamde Belgische ontwerper Walter van Beirendonck en ging vanuit onder meer Londen en Duitsland (“Ik ben een echte nomade”) aan de slag als schoenontwerper voor een groot aantal gerenommeerde fabrikanten. Tegenwoordig is Hing Yeung als zelfstandig designer gevestigd in Orange County, Californië. Hij heeft onlangs nog een schoenencollectie voor speelgoedmerk Lego ontworpen, maar zijn nieuwste wapenfeit is Project 444: de meest exclusieve sneakers ter wereld.

Originele benaderingProject 444 bestaat uit twee elementen: een paar hyperexclusieve sneakers en een Volkswagen Polo. Hing Yeung daarover: “Volkswagen benaderde mij op een gegeven moment met de vraag of ik het interieur van een kleine serie nieuwe Polo’s zou kunnen ontwerpen. Ik vertelde toen dat mijn expertise eerder op het gebied van sneakers lag en dat ik dan ook voor een ‘schoenbenadering’ zou gaan. Zo gezegd, zo gedaan: het ontwerp dat ik instuurde, werd met veel enthousiasme ontvangen en toen we daarover in gesprek gingen, kwamen we automatisch uit op het idee om schoenen en auto aan elkaar te koppelen. Zodoende is Project 444 een concept geworden waarbij de Volkswagen Polo een ‘schoeneninterieur’ kreeg en werden de sneakers ontworpen met overduidelijke automotive-invloeden. En ik vind het resultaat écht vet!”

Het sneakerdesign zie je overal terug in de Polo. De sportstoelen bestaan uit stevig zwart leer, dat op diverse strategische plekken geperforeerd en afgebiesd is. Ook de speciale vloermatten hebben een witte ‘piping’ en de buitenkleur van de Polo (sprankelend Candywit) komt terug op de middenconsole. Van buiten valt de Polo Project 444 dus op door de trendy kleur Candywit. De matzwarte 17 inch lichtmetalen velgen vormen daarbij een krachtig contrast.
Bij de hoge sneakers voert de kleur zwart – een typische ‘ autokleur’ - de boventoon, maar ook hier heeft Hing Yeung accenten gezet door middel van witte biezen én een knalgele zool.

Shoes for walking, a car for driving

Een sneaker die door Hing Yeung is ontworpen, heeft per definitie iets extra’s. En dat geldt natuurlijk ook voor de Polo Project 444. Niet alleen omdat de hand van de meester erin is terug te vinden, maar ook omdat hij over een extra complete standaarduitrusting beschikt met onder meer vier elektrische ramen, een sportstuur (met leer bekleed), 444-instaplijsten met het serienummer van de auto, een navigatiesysteem, mistlampen voor, een multimedia-aansluitbox en de aanduiding 444 die is in gestanst in de leren bekleding van de stoelen. De Polo Project 444 wordt standaard geleverd met vier deuren en met een geavanceerde 1,2-liter TSI-motor met 77 kW (105 pk). Daarmee is hij uitermate pittig, maar dan wel in combinatie met een brandstofverbruik (gemiddeld 5,3 l/100 km) dat goed is voor een groen B-label en 20% bijtelling (voor zakelijke rijders). Kortom: shoes for walking, a car for driving.

Wereldpremière in Amsterdam
Project 444 is onthuld in Jefferson Hotel, in het hart van Amsterdamse Jordaan, de Elandsgracht in Amsterdam. Daar waren de bijzondere sneakers voor het eerst live te zien en werd de prijs bekend gemaakt: € 23.444,- per paar, maar dan wel inclusief de Polo Project 444 - sneakers en Polo zijn niet los van elkaar te zien, laat staan apart verkrijgbaar. De totale oplage van Project 444 bedraagt 50 sneaker-Polo-combinaties.
De Project 444 sneakers zijn (in combinatie met de Polo) exclusief verkrijgbaar bij het trendy Jefferson Hotel in Amsterdam en via Freshcotton.com.

_RON4378PR.jpg

_RON4399PR.jpg

_RON4427PR.jpg

_RON4491PR.jpg

_RON4534PR.jpg

_RON4614PR.jpg

Bron: Ponpersportaal.nl
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!