Navisysteem MFD werkt niet meer goed

Ik heb dat nu met mijn rcd, als het koud is dan geeft hij bij elke cd cd error, en is het warm dus dat de zon even op de auto heeft gestaan dan werkt hij perfect :S :roll:
 
Een mogelijke oorzaak van dit probleem ligt hem in de gebruikte CD laser... Dit gebeurt met heel veel moderne apparaten die een CD speler hebben. De lenzen van de lasers worden tegenwoordig van plastic gemaakt in plaats van dat ze van glas gemaakt worden. De plastic lens "slijt" veel sneller dan de glazen waardoor die voornamelijk bij intensief (lang) gebruik steeds gevoeliger word voor stof/krassen en strooilicht.

Als het probleem hierdoor veroorzaakt word doen de bedrijven niet veel anders dan de radio open schroeven en er een andere laser unit (of een compleet nieuw CD gedeelte, wat maar goedkoper is) in zetten.
 
Ik heb vanavond mijn MFD afgeleverd bij CarCareWoensel.
Hij gaat het systeem nakijken en de storingen verhelpen.
Hoogstwaarschijnlijk zal de laser vervangen moeten worden.
Het vreemde is dat hij een gebrande CD wel af en toe leest en en de originele CD helemaal niet.

@ Bas: Ik heb het nagevraagd: bij Carcare woensel kunnen ze elke standaard af-fabriek autoradio repareren.
 
Ik ben zeer tevreden, moet nu nog de navi op de boordcomputer aan de gang krijgen.
Van de week ga ik denk ik de Zemex USB interface aanschaffen om MP3 af te spelen op de MFD. Heeft iemand hier ervaringen mee?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!