Natte vloer door schuifdak

Sinds een tijdje is de vloer aan de bestuurderszijde helemaal nat bij mijn 9N

Na wat onderzoek door de verschillende topics heb ik de parafaan er af gehaald en hier is alles in orde maar toch eens schoon gemaakt..

Echter hier lag het probleem niet. Het probleem ligt bij de waterafvoer van het schuifdak, als ik daar water laat in stromen zie ik het zo langs de motorkaphendel naar binnen lopen.

Op dit moment heb ik het deksel van de zekeringskast er af alsook de A stijl, in de A stijl zie ik dus een dikke grijze waterafvoer maar deze verdwijnt onderaan de ruit in het dashboard en hoe ik ook kijk of voel, het lukt me maar niet om uit te vissen naar waar deze naartoe gaat.

Iemand die me kan zeggen waar deze naartoe gaat of uit komt want het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik heel m'n dash er moet uithalen voor dat ene darmpje???

Bedankt!
 
Hallo, zoals in mijn beginpost aangehaald ligt het probleem inderdaad bij de waterafvoer van het schuifdak. Maar ik zie niet waar dat buisje heengaat onder het dashboard en zie het niet zitten om heel mijn wagen hiervoor te slopen..

thanks
 
Dat buisje komt is gekoppeld aan een soort nippel in je motorcompartiment. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar dan aan de passagierszijde..Na 10+ uren zoeken, heel wat dingen eraf en er weer opgedaan te hebben was ik er achter dat het slangetje los zat van die nippel.

Net onder het scharnier/hydraulische arm van je motorkap zit dat nippeltje. Deze kun je er uit halen er en weer simpel op doen. Bij mij was daar die slang er afgekomen. Als je zegmaar de kappen van je A-stijl binnen loshaalt zie je dat slangetje..met een beetje wringen en doen moet je het er wel op kunnen krijgen.

Beetje lastig uitleggen, maar ik hoop dat je het zo begrijpt.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Ondertussen een ganse dag liggen klooien, al het mogelijke wat maar mogelijk was om te demonteren er af gehaald met als resultaat 0.0 want alles wat je er uit haalt zit in een schelp bij wijze van spreken waardoor het achterliggende interne dashboard totaal niet zichtbaar is.. Nog maar te zwijgen van die kl*te plastic die al bekrast/beschadigd geraken als je er nog maar durft naar te kijken :evil:

Ik ben dus radeloos wat dit probleem betreft..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!