na wegrijden klik klilk uit motorruimte

Als ik de auto heb gestart en wegrijd dan hoor ik na +/- 30mtr twee klikjes uit de motorruimte komen. Klinkend als een portier dat op slot gaat maar dan zachter. Weet iemand waar dit vandaan komt? Boordcomputer of zo..?
 
Bij mij (9N) tikt er ook een relais om, dit gebeurt bij mij pas als de auto op temperatuur komt (na 10km ofzo).

Als je je auto op contact zet 's ochtends als je instapt hoor je als het goed is ook een (of meer) relais tikken :) Bij diesels hoor je ook het relais voor de gloeispiraaltjes even aan en uit tikken bij het op contact zetten.
 
Hierbij even het topic omhoog halen.

Ik heb zaterdag de auto achter gelaten bij de dealer,voor een onderzoek naar het geluid uit de motorruimte.

Dinsdag kon ik de auto weer ophalen,en de monteur was tot de conclusie gekomen,dat dit bij alle polo`s voorkomt,en dat dit zo hoort.

Het schijnt vanuit de computer ( of wat daar ook aan gekoppeld is),dat het systeem bepaalde instellingen doorloopt,nadat de auto gestart is,of even heeft stilgestaan.

Vandaar het klikklik geluid.
 
Geruststellend om dit te horen, want ik ben zelf sinds zaterdag ook in het bezit van een 6R 1.2 tsi en ik hoorde ook hetzelfde geluid..

Om meteen nog een korte vraag te stellen, horen jullie je stuurbekrachtiging ook zo 'goed' werken? En daarmee bedoel ik dat de elektronische werking echt overduidelijk te horen is. Dit viel me vanavond op toen ik ging inparkeren en mijn raam omlaag had staan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!