MyPoloNL goes Xenforo, what's new?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
MyPoloNL goes Xenforo, what's new?

Ruim 5 jaar na oprichten is het dan wederom zo ver! MyPoloNL maakt wederom een grote stap door te wisselen van forumsoftware. Waarom gaan wij over? Helaas hebben wij het afgelopen jaar veel fouten geconstateerd in de vBulletin software en merkte wij dat diverse plugins der mate verouderd waren dat er geen support meer voor was. Dit heeft ons doen besluiten niet voor vBulletin 5.0 te kiezen maar voor Xenforo. Forum software dat naar ons idee veel toegankelijker is. We dan ook dat jullie dit ook zo ervaren. Onderstaand vinden jullie in elk geval de grootste wijzigingen.

Forum
Het forum is eveneens gewijzigd zoals jullie wel zullen zien. De grootste wijziging zit in de toevoeging van de Audi A1, Seat Ibiza en Skoda Fabia. Vanwaar deze toevoeging? Alle genoemde modellen maken gebruik van één platform, hebben vaak een zelfde motor en opties hebben veel van elkaar weg. Dit heeft er al toe geleid dat we diverse leden op het forum hebben mogen verwelkomen met een niet Polo. Dit forum zal altijd op de Polo gericht blijven, dit was ook de opzet voor het nieuwe forum! Maar er is dus ook een mogelijkheid voor andere modellen.

Fotogalerij/Foto's uploaden
Voorheen kon iedereen, lid of geen lid, gebruik maken van onze extra foto server (img.mypolo.nl). Naar ons idee heeft dit tot een aardig succes geleid, maar er zijn ook nadelen naar voren gekomen. Zo is de hoeveelheid ruimte die wij gebruiken verdubbeld en zijn de foto's door de uploaders niet verwijderen. Wat voor vBulletin niet of niet juist bestond, bestaat wel voor Xenforo. Onder Media kunnen jullie zelf foto's uploaden in albums en direct na het uploaden een link kopiëren, makkelijker kan bijna niet. De enige beperking die wij hebben ingebouwd is dat er slechts foto's tot het formaat 1920 * 1020 geüpload kunnen worden. Hiermee hopen we hoeveelheid ruimte die MyPolo opeist enigszins in toom te houden.

Showroom
Een showroom, vergelijkbaar met de garages in vBulletin. Maar aangezien we nieuwe software hebben leek het ons ook goed om dit een nieuwe naam te geven. Je showt immers je auto dus het woord showroom past dan ook zeker. Benieuwd hoe jij je eigen showroom kan koppelen aan je showroom topic? Bekijk dan eens de volgende howto: http://mypolo.nl/xenforo/index.php?threads/howto-showroom-aanmaken.203/

Informatie
Onder informatie vinden jullie de howto's, brochures en prijslijsten* en alle andere denkbare informatie.

*Helaas zagen wij in de aanloop van de overstap naar Xenforo een topic op Dobbel Wobber waarin zij door Volkswagen AG terug gefloten zijn over het verspreiden van folders e.d.. Voor ons natuurlijk compleet dubbelzinnig, een forum zou deze informatie niet mogen verspreiden maar marktplaats aanbieders krijgen vrijspel. We zullen binnenkort contact op nemen met Volkswagen Nederland om te peilen wat wij nou wel mogen en wat niet (we hebben namelijk een hoop folders in onze database).

Marktplaats
Ook het marktplaats gedeelte is in een nieuw jasje gestoken. Voor velen waren de regels wel meer dan bekend maar voor de nieuwe leden was het nog wel eens moeilijk om de regels te vinden voor de regels te hebben gelezen. De oplossing is dan ook elk aangemaakt marktplaats topic te keuren voor dat deze daadwerkelijk op het forum verschijnt. Alle verkooptopic zullen mits zij voldoen aan de vereisten binnen 24uur op het forum verschijnen!

Account Upgrades
Accounts Upgrades kan vergeleken worden met de tab "Contribute" zoals wij deze hadden met de vBulletin software. We hebben een vijftal upgrades beschikbaar gesteld en kunnen naar eigen wens aangeschaft worden. Er kan gekozen worden voor een donatie van €6, €12, €18, €24 en de premium member status zal toegekend worden. Daarnaast kan er een donatie van € 55,- gedaan worden welke niet verloopt en de status Exclusive member zal toegekend worden.
We verplichten niemand tot het doen van donaties, dit gebeurt dus op vrijwillig initiatief. Donaties zullen gebruikt worden voor het online houden van dit forum en de aanschaf van forum software. Mocht er een donatie gedaan worden voor een bepaald tijdvak dan zal deze automatisch verlopen zonder de verplichting te vernieuwen. We sturen echter wel 7 dagen voor het verlopen een herinnering dat de premium status zal verlopen. Het is aan ieder lid zelf te beoordelen wat hij/zij daar mee doet.

We hopen dat jullie veel plezier hebben van onze keuze! Laat vooral de positieve en negatieve punten horen en dan zullen wij kijken of wij binnen aanzienlijke tijd hier mogelijk wat kunnen verbeteren. Denk bij het reageren wel aan hoe jij je reactie brengt, onze admins hebben namelijk overuren gemaakt om alles te bewerkstelligen!

Namens het gehele MyPoloNL team,

Bedankt voor jullie medewerking
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Houz74 en starsky
Knap werk mannen! een kleine opmerking: ik mis het vlaggetje langs de locatie. Op de een of andere manier vond ik dit altijd handig. Misschien zijn jullie er nog mee bezig maar hopelijk kan dit terug erbij komen :)
Dankjewel Jasper! Het vlaggetje was inderdaad erg handig, ik zal kijken of ik dit op een of andere wijze terug kan laten komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper_05
Het wil mij ig nog niet echt lukken om de showroom's te koppelen aan de bijbehorende topics .
Kan er ook niks in wijzigen nadat ik de showrooms heb aangemaakt.

Ik heb je showroom even gekoppeld. Als je de volgende howto volgt kan je zien dat ik ergens 6315 heb ingevuld.
Alle showrooms moeten goedgekeurd worden, dit was een extra beveiliging welke ik er af zal halen. Hierdoor kan je na het aanmaken niet direct met je showroom werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!