Multitorx doorgedraaid.

naudje32

Actief lid
Wie heeft er ervaring mee dat een multitorx bout in de stoelrail is doorgedraaid ? En kan mij een goede tip geven ?

moet er bij vermelden dat de bout bijna half los is maar erg zwaar draait ivm die rommel aan locktite en tectiel.
Ga ervan uit dat het niet de normale schroefdraad is wat erop zit, wel?

Volkswagen  Polo 9N, 9n3 cross & 6N2 
ik meende er misschien een andere bout erop vast te hechten.. uiteraard rondom goed afdekken ivm brand gevaar.
erop te slaan is me te link aangezien het blokje weer de torx in komt wat in het chassis zit een bewegende losse deel is en bank het er doorheen te slaan door de chassis
ben ik nog verder van huis.....

Een slag grotere multitorx pakken en erin rammen met de grootste hamer die je in handbereik hebt.
Vervolgens voorzichtig met een slagmoersleutel los draaien (met korte stootjes, anders strip je m meteen weer...)

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
met een grote hamer gaan we dus niet doen he! ram ik de hele bodem naar de kut.... denk gewoon een bout erop hechten en losdraaien

alleen de polen want dacht ook de ecu te moeten loskoppelen...
een dop erop slaan heeft geen zijn aangezien de bout nog tussen de rails zit. gaat nooit passen met die boutkop diameter.

Lassen in de auto is een mindere optie dan met een lang verlengstuk een grotere multitorx erin te rammen... Als het verlengstuk boven de zitting van je stoel uit komt en jij niet scheel bent, gaat dit minder schade opleveren dan lassen (lasspetters en kunststof gaan niet echt jovel samen)

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
probleem is op gelost heb met de flex heel lichtjes in geflext en met een extreem brede platte schroevendraaier eruit gedraaid, viel niet mee stoel zat nogal in de weg.

Altijd uitboren en draad opschonen met tap
Gewoon met 3 mm beginnen en dan langzaam groter boren. Ik zou het niet met geweld doen.... is niet nodig.

Volkswagen  Polo 9n3 
nee was zowiezo niet van plan met geweld doen... een flinke hamer pakken en dop erop slaan, sloopt de hele gedeelte waar de bout in moet.

maar is al opgelost had alleen veel geluk dat ie al halvewege eruit was.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!