Multiriem Piept

Khalid

Bekend lid
1,113
31
56
Heren van het goede leven,

Al lange tijd piept mijn multiriem als hij stationair draait en als hij koud is. Na een km of 3 dan gaat het vanzelf weg. Vanochtend is mijn koppeling vervangen (wat rijdt het weer heerlijk overigens) maar mijn monteur dacht even WD40 op de multiriem te spuiten om zo het gepiept weg te krijgen. Helaas droogt WD40 uit en zorgt het er ook voor dat vuil weggaat. Soms wil je dat gewoon niet. Met als resultaat dat mijn multiriem nu de hele dag piept! verschrikkelijk gewoon, echt niet normaal haha. Op de snelweg hoor ik hem heel duidelijk.

Wat kan er nu nog aan doen? De snaar zelf is nog redelijk nieuw en dat zag de monteur ook. Kan ik er siliconenspray opspuiten? Of moet er echt een nieuwe snaar/spanrol op?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hij is helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt en nou piept hij helemaal niet Big Grin. Ook niet als hij koud is. Zowel multiriem als spanrol etc waren nog gloedjenieuw.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 

Gelukkig wel. Bedankt voor het meedenken heren!

hoeveel heeft je polo gelopen? omdat je je koppeling heb vervangen

nu zo een 183.xxx op de teller. Hij was niet echt helemaal op en kon zeker nog wel 20K mee maar me koppelingspedaal werd wat zwaarder etc. Het zijn niet de grootste kosten en aangezien het toch gedaan moet worden kan ik het nu toch doen. 190 voor de koppelingset en 100 voor de montage. Dat vind ik elke cent waard. Ding rijdt echt goddelijk Big Grin.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!