Voorstellen mpc007

Ha allemaal,

Wilde me ook graag even voorstellen. Om met de deur in huis te vallen; op dit moment heb ik nog geen Polo :grimacing: Het leasecontract op de huidige daily, een Mazda MX-5, loopt op korte termijn af en ben dus al lekker aan het kijken naar de volgende (meestal begint dat al een halfjaar nadat de nieuwe auto er is, vast herkenbaar Stick Out Tongue) Toen ik destijds koos voor de Mazda was de Polo AW net uit; maar ik vond het motorenaanbod toen nog te mager (1.5 TSI was er nog niet, de 1.0 TSI vond ik te langzaam, en de GTI was te duur). Uiteindelijk zat er ook nog een BMW 118iA bij de laatste opties maar het is de Mazda geworden omdat het natuurlijk een unieke auto is die geweldig rijdt - en hoevaak in je leven kan je jezelf zo'n onpraktische auto veroorloven? Stick Out Tongue

Het thema lichte roadster met achterwielaandrijving heb ik nu na 2.5 jaar en 25000km wel gezien (voor zover dat kan), en het mag ook wel wat praktischer én vlotter. Heb lang de optie op iets elektrisch open gehouden; maar dat lijkt er niet van te komen omdat ik de prijzen (zeker ook in de lease) nog te hoog vind, de actieradius op de in optie komende modellen te mager, en de subsidiepot van de overheid alweer leeg is ;) De Mini Cooper SE stond boMiatia2.jpgvenaan dat lijstje.

Dus weer verder kijken; en bovenaan m'n shorlist staan nu de Polo AW GTI en de Audi A1 35 TFSI met S-Line pakket. Een lastige keus; de Polo GTI is nu itt een aantal jaar terug wel betaalbaar vanwege de aanwezigheid van voorraadmodellen waar ook in de lease wel wat korting op zit en qua prestaties lijkt het me geweldige auto (moet nog testrijden). De Audi heeft een mindere motor maar niet per se té traag (7.7s acceleratietijd voor de S-tronic) maar ik vind het interieur echt super. Daarnaast vind ik de achterkant erg dik geworden. De vorige A1 was ik niet zo weg van, te ielig (behalve de S1) maar deze vind ik wel mooi.

Ik moet de keuze nog maken maar ben lid geworden omdat ik dit forum verrassend vaak langs zag komen in de resultaten, en de aanwezige info helpt vast. Daarnaast is het natuurlijk handig en leuk als de Polo er straks echt is. Verder in het huishouden is er ook nog een hobbyauto, da's een BMW 325Ci (Coupé, E46 generatie) uit 2001.
 
Mazda  MX-5 ND GT-M (2018)  1.5L 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Altijd leuk een nieuwe auto uitzoeken.
Ik heb destijds een vergelijk gemaakt tussen de A1 en de Polo. Welke opties bieden beide modellen, de prijzen, maar ook materiaal gebruik , leaebedragen etc.
uiteindelijk kwam de Polo als beste uit mijn vergelijk. De Audi A1 is leuk maar..... een hoog hard plastic gehalte. Daar waar ik het van de Polo wel accepteer maar niet bij de Audi. Een prijsverschil van 5000 euro voor 90% zelfde materiaal gebruik en een mindere motorisering gaat er bij mij niet in. De bezuiniging is door heel de VAG groep te merken.
Er staan best veel A1 ‘s te koop. Vaak zijn het de 95pk modellen. Heel soms een verdwaalde 1.5. Volgens mij staat er ergens een witte 1.5 te koop.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!