Motorstoring na verwisselen velgen/banden

Hallo,

Ik heb een Polo 6R uit 2013, 1.2 EasyLine. Ik heb zojuist de velgen verwisseld, alleen brandt er sinds dat moment een motorstoring lampje op het dashboard. Ik heb gelijk een afspraak ingepland bij mijn garage om hem uit te laten lezen. Maar dat kan helaas donderdag pas.

Om ondertussen de twijfel bij mijzelf weg proberen te halen, ben ik op zoek gegaan op google of het met het verwisselen van de banden te maken kan hebben. Ik kon niks vinden, dus mijn vraag is: kan dit kloppen? En zo ja, kan ik het ook zelf verhelpen? Dat scheelt mij weer een bezoek aan de garage.

Ter informatie, ik heb de bandenspanning nog niet gecontroleerd/bijgevuld. Dit ga ik nog doen. Kan oppompen er voor zorgen dat zo'n storing verdwijnt?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Mattis
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!