Motorstoring en inhouden (turbo?)

Sinds gisteren deed mijn Polo raar en reageerde hij bijna niet op het gas, trapte even de koppeling in en liet hem even goed doorlopen daarna reed ie weer gewoon.
Het ritje terug gaf hij opeens een storing aan : P2452 Generic DTC: Diesel Particulate Filter Pressure Sensor "A" Circuit

Nu las ik dat het een druksensor kon zijn maar welke is het dan en waar is die te bestellen ? Of denken jullie dat het iets anders is ?

Zal hem straks nog even proberen uit te lezen met vcds, gisteren lukte het opeens niet meer met de kabel, bluetooth dongle gaf dus bovenstaande storing aan.
 
Daar ben ik niet zo handig in helaas, de storing was wel weer weg vanochtend maar echt goed rijden deed ie niet (vooral als ie koud was).
Morgen anders toch maar even langs de garage.

Ik las nu net ook iets over regenereren van de DPF, lang stuk rijden boven de 2000rpm.
Start/stop systeem werkt trouwens ook niet meer en bij velen bij wie dit allemaal hebben lijkt een nieuwe sensor te werken, mensen met dezelfde problemen hier ?

Baal wel dat ik opeens niet meer me auto kan uitlezen met me vcds kabel 12.12.2 (software moest ik updaten naar 12.12.3 maar ook dit werkte niet).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!