Motorprobleem? huh

De laatste dagen brand mijn lampje van motorprobleem vaak (raar oranje symbooltje)
Deze morgen reed ik naar school en op de snelweg toen ik ongeveer 120 reed en nog gas aan het geven was knipperde het EPC lampje 2 keer heel snel achter mekaar en toen viel de motor weg , er was geen kracht meer

ben ik op de pechstrook even stil gaan staan, even motor aan en uit gezet
en toen ging het terug goed

tot dat ik deze middag terug kwam , begon het lampje motorprobleem weer te branden

Meestal als dat lampje brand dan heb ik boven de 3500 toeren veel minder vermogen als normaal

Iemand eventueel die weet waar het aan zou kunnen liggen , sommige zeggen luchtfilter verstopt , andere zeggen sensortjes die los zitten , ....

Alvast bedankt !
 
motor lampje wat gaat branden gaat vanwege je uitlaatgassen die niet meer binnen de waardes vallen, waardoor hij in noodloop (veilige modus) gaat.

Ik zou dan idd je luchtfilter bekijken (kleine moeite..) en voor de rest kunnen het allerlei sensoren zijn, bougies, bobine.. Met uitlezen kom je er waarschijnlijk wel achter
 
als je een 9n(3) benzine hebt denk ik dat er een bobine gesneuveld is.. nu alleen dus uitzoeken welke... zodra je het probleem hebt moet je eigk ff de motorkap openen, je motorafdekplaat omhoog trekken en 1 voor 1 een injectorstekker eraf trekken.. wordt het erger is dat hem niet.. blijf het hetzelfde dan heb je de stukkende te pakken!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!