Motorolie probleem!

MessLess

Nieuw lid
Beste Forumleden,

Ik heb een VW POLO 1.4 9N (75kw) waarvan ik de motorolie maandelijks moet bijvullen met 1 liter. Dit probleem is zich gaan voordoen nadat ik een grote beurt had gedaan waarbij de oliefilter en motorolie is vervangen. De motorolie die erin ging is van Castrol full synthetisch 5w30.

Ik heb gezocht naar eventuele lekkage's maar deze heb ik niet kunnen vinden.
Weten jullie wat het probleem misschien is?

Gr.

dit probleem is een bekend polo probleem a's maandag ga ik ook nieuwe motor olie en filter vervangen op aanraden van een ex vw monteur doe ik er kroon 4w 40 olie in dit schijnt het probleem te verminderen hoop dat het bij jou ook vermindert:)

He Frunzel

Van de lokale onderdelen dealer kreeg ik het advies mee om het te mengen met 5w 40. Volgens hem maakt het de olie dikker en moet het probleem verholpen zijn.
Na een maand kan ik meer vertellen.

sorry het was 5w40 ik ben er tot nu toe zeer tevreden over hij loopt rustiger en mooier rond zal nu even eentijdje de olie peil in de gaten houden ik heb tevens met de beurt ook het inlaat gedeelte gereinigt met ded speciale spray eerst met draaiende motor en even later zonder dit is een dag en nacht verschil hij bokt niet meer en is vlotter met het reageren op het gaspedaal

Ik heb na ongeveer 3 a 4 weken weer motorolie moeten bijvullen. In de tussentijd heb ik rond 1600km gereden.
Heb weer gekozen voor de 5w40 van Castrol. Hopen dat ik het na een tijdje begin te merken, want ik vind het niet normaal om elke maand olie te moeten bijvullen

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!