motormanagement probleem snelweg vw polo 1.4 2004

hallo allemaal,
een aantal weken heb ik het volgende probleem;
in eerste instantie begon de motor van mij polo onregelmatig te lopen bij stationair toerental, vooral bij koude motor. niet kort daarna ging ook het motormanagement branden. Auto is uitgelezen, lampdasonde bleek niet goed te zijn.
Deze is vervangen, onregelmatig lopen was voorbij, maar kort daarna wederom een brandend lampje motormanagement. Bleek ook de andere lampdasonde kapot(geen idee dat er twee waren).

Alles leek opgelost(motor loopt perfect) tot een 1,5 week erna wederom bij het rijden op de snelweg plotseling weer lampje gaat branden. Deze verdween de volgende dag, maar kwam vervolgens weer terug een week later, ook weer op de snelweg. De storing is vervolgens gewist. maar je raad het inmiddels alweer het brandende lampje.

VW dealer heeft uitgebreide diagnose gedaan, maar er was niet echt duidelijk een oorzaak aan te wijzen. Ze stelden voor om de katalysator voor te vervangen(was imitatie welke er al 1,5 jaar onder zit) maar gaven geen garanties.

Wat er al wel is gebeurd zijn zaken als EGR opnieuw inregelen, temperatuursensor vervangen, en dus 2 lampdasondes vervangen. Al met al toch een groot bedrag icm al het uitleeswerk, maar voordat er weer een paar honderd euro's tegenaan moeten, leek mij het zinvol om bij de experts (jullie) te vragen of hier meer ervaring mee is en wat de uiteindelijke oplossing bleek te zijn.

Anders zit er denk ik niets op om toch maar de katalysator te vervangen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!