Polofnatic
Lid
Beste leden,
Sinds kort brandt het motormanagement lampje bij mij op het dashboard en werkt het start / stop systeem ineens niet meer.
Ik weet dat dit allebei ongeveer rondt dezelfde tijd naar voren kwam.
Met deze meldingen ben ik naar de garage gegaan en die stond ook met zijn mond vol tanden en zei dat hij het niet wist.
Hij had de auto uitgelezen maar hij kon hier niks over vinden
Maar hij garandeerde mij dat het geen probleem was om zo verder te rijden en dat ik nog eens terug kon komen om het nog eens te laten uitzoeken.
Op Youtube had ik ook een video gezien dat het start stop systeem misschien niet werkt doordat de accu onder 80 % komt of blijft waardoor deze niet kan inschakelen.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Nou had ik een goedkope bluetooth odb2 adapter gekocht en willen kijken wat hier mis was dat ik de foutcode kon opzoeken maar deze dongel gaf sneller de geest dan dat ik a kon zeggen.
Ik heb een rapport kunnen uitdraaien en de code kunnen wegschrijven waardoor het lampje uitging maar bij de volgende start kwam deze weer terug.
(zie rapport onderaan)
Ik wilde eerst graag wat advies in plaats van zelf wat lukraak onderdelen te gaan vervangen of naar de dealer te brengen en een onnodig hoge rekening gepresenteerd te krijgen.
Nou ben ik op zoek naar een goede odb2 adapter maar er zijn er zoveel goeie en dure adapters dat ik van gekkigheid niet weet wat ik nodig heb. (geen goedkope meer
)
Zelf zag ik de ODB eleven Pro, hiermee kun je alles heel simpel uitlezen en functies in en uitschakelen maar is wel aan de duurdere kant.
Er was mij verteld dat het ook mogelijk een sensor in de tankdop kon zijn dus heb ik de accu ontkoppeld en tankdop opnieuw goed aangeschroefd maar het lampje bleef nog.
Heeft iemand een idee welke richting ik moet kijken waar het misschien mis gaat?
Allemaal alvast bedankt voor de genomen moeite en inspanning.
Test report:
------------------
MID:$01 TID:$0a
Sensor period(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 1.000ms Min: 0ms
Test result value: 170ms
PASS
----
MID:$02 TID:$05
Rich to Lean sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 800ms Min: 0ms
Test result value: 110ms
PASS
----
MID:$02 TID:$81
- O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 0,20008V Min: 0V
Test result value: 0,13176V
PASS
----
MID:$02 TID:$82
- O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 7,99527V Min: 0,71736V
Test result value: 0,72712V
PASS
----
MID:$21 TID:$84
- Catalyst Monitor Bank 1
Max: 655,34998% Min: 100%
Test result value: 201,78%
PASS
----
MID:$35 TID:$80
-
Max: -4° Min: -12°
Test result value: -12°
PASS
----
MID:$35 TID:$81
-
Max: -4° Min: -12°
Test result value: -12°
PASS
----
MID:$3d TID:$8b
- EVAP Monitor (0.020")
Max: 655,34998 Min: 0,1
Test result value: 1,81
PASS
----
MID:$41 TID:$81
- O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 1
Max: 800Ohm Min: 0Ohm
Test result value: 380Ohm
PASS
----
MID:$42 TID:$81
- O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 2
Max: 800Ohm Min: 0Ohm
Test result value: 336Ohm
PASS
----
MID:$a2 TID:$0b
EWMA Misfire counts (average) for last 10 drive cycles - Misfire Cylinder 1 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 2Count
PASS
----
MID:$a2 TID:$0c
Misfire counts for last/current driving cycles(calculated) - Misfire Cylinder 1 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 1Count
PASS
----
MID:$a3 TID:$0b
EWMA Misfire counts (average) for last 10 drive cycles - Misfire Cylinder 2 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 1Count
PASS
----
MID:$a3 TID:$0c
Misfire counts for last/current driving cycles(calculated) - Misfire Cylinder 2 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 0Count
PASS
----
MID:$a4 TID:$0b
EWMA Misfire counts (average) for last 10 drive cycles - Misfire Cylinder 3 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 2Count
PASS
----
MID:$a4 TID:$0c
Misfire counts for last/current driving cycles(calculated) - Misfire Cylinder 3 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 0Count
PASS
----
Einde van het rapport.

Sinds kort brandt het motormanagement lampje bij mij op het dashboard en werkt het start / stop systeem ineens niet meer.
Ik weet dat dit allebei ongeveer rondt dezelfde tijd naar voren kwam.
Met deze meldingen ben ik naar de garage gegaan en die stond ook met zijn mond vol tanden en zei dat hij het niet wist.
Hij had de auto uitgelezen maar hij kon hier niks over vinden
Maar hij garandeerde mij dat het geen probleem was om zo verder te rijden en dat ik nog eens terug kon komen om het nog eens te laten uitzoeken.
Op Youtube had ik ook een video gezien dat het start stop systeem misschien niet werkt doordat de accu onder 80 % komt of blijft waardoor deze niet kan inschakelen.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Nou had ik een goedkope bluetooth odb2 adapter gekocht en willen kijken wat hier mis was dat ik de foutcode kon opzoeken maar deze dongel gaf sneller de geest dan dat ik a kon zeggen.
Ik heb een rapport kunnen uitdraaien en de code kunnen wegschrijven waardoor het lampje uitging maar bij de volgende start kwam deze weer terug.
(zie rapport onderaan)
Ik wilde eerst graag wat advies in plaats van zelf wat lukraak onderdelen te gaan vervangen of naar de dealer te brengen en een onnodig hoge rekening gepresenteerd te krijgen.
Nou ben ik op zoek naar een goede odb2 adapter maar er zijn er zoveel goeie en dure adapters dat ik van gekkigheid niet weet wat ik nodig heb. (geen goedkope meer
Zelf zag ik de ODB eleven Pro, hiermee kun je alles heel simpel uitlezen en functies in en uitschakelen maar is wel aan de duurdere kant.
Er was mij verteld dat het ook mogelijk een sensor in de tankdop kon zijn dus heb ik de accu ontkoppeld en tankdop opnieuw goed aangeschroefd maar het lampje bleef nog.
Heeft iemand een idee welke richting ik moet kijken waar het misschien mis gaat?
Allemaal alvast bedankt voor de genomen moeite en inspanning.
Test report:
------------------
MID:$01 TID:$0a
Sensor period(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 1.000ms Min: 0ms
Test result value: 170ms
PASS
----
MID:$02 TID:$05
Rich to Lean sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 800ms Min: 0ms
Test result value: 110ms
PASS
----
MID:$02 TID:$81
- O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 0,20008V Min: 0V
Test result value: 0,13176V
PASS
----
MID:$02 TID:$82
- O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 7,99527V Min: 0,71736V
Test result value: 0,72712V
PASS
----
MID:$21 TID:$84
- Catalyst Monitor Bank 1
Max: 655,34998% Min: 100%
Test result value: 201,78%
PASS
----
MID:$35 TID:$80
-
Max: -4° Min: -12°
Test result value: -12°
PASS
----
MID:$35 TID:$81
-
Max: -4° Min: -12°
Test result value: -12°
PASS
----
MID:$3d TID:$8b
- EVAP Monitor (0.020")
Max: 655,34998 Min: 0,1
Test result value: 1,81
PASS
----
MID:$41 TID:$81
- O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 1
Max: 800Ohm Min: 0Ohm
Test result value: 380Ohm
PASS
----
MID:$42 TID:$81
- O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 2
Max: 800Ohm Min: 0Ohm
Test result value: 336Ohm
PASS
----
MID:$a2 TID:$0b
EWMA Misfire counts (average) for last 10 drive cycles - Misfire Cylinder 1 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 2Count
PASS
----
MID:$a2 TID:$0c
Misfire counts for last/current driving cycles(calculated) - Misfire Cylinder 1 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 1Count
PASS
----
MID:$a3 TID:$0b
EWMA Misfire counts (average) for last 10 drive cycles - Misfire Cylinder 2 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 1Count
PASS
----
MID:$a3 TID:$0c
Misfire counts for last/current driving cycles(calculated) - Misfire Cylinder 2 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 0Count
PASS
----
MID:$a4 TID:$0b
EWMA Misfire counts (average) for last 10 drive cycles - Misfire Cylinder 3 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 2Count
PASS
----
MID:$a4 TID:$0c
Misfire counts for last/current driving cycles(calculated) - Misfire Cylinder 3 Data
Max: 65.535Count Min: 0Count
Test result value: 0Count
PASS
----
Einde van het rapport.

Volkswagen
6C