Motormanagement lampje brand weer

Goedenmorgen nog eventjes!

Mijn auto is afgelopen Zaterdag bij de garage geweest ze hebben toen de distributieriem vervangen en een foutcode uitgelezen en verwijderd de foutcode die ik kreeg is Uitlaatgasdruksensor - Niet logische... Hebben jullie hier een idee wat dit zou kunnen zijn en eventueel dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?

Trouwens wat ik vergeten te vermelden is dat het ritje vanaf de garage naar Utrecht goed (Zonder motormanagement lampje) ging vervolgens start ik de auto weer en brand het lampje weer... (Motormanagement)

Alvast bedankt voor de Info
 
Nielsn bedankt voor je reactie!

Het is zo dat ik een motormanagement storing heb dat oranje lampje op mn dashboard dus geen ABS melding heeft dit dan iets met elkaar te maken?

Alvast bedankt!
 
Abs - motormanagement uhm :confused:

k weet niet hoor, maar een abs systeem gaat niet op storing door een motorstoring... Dan ben je de eerste en zou ik meteen AMT bellen ik weet zeker dat je dan met een artikel in hun blad komt.

Lees je auto uit en post dan even welke storing Exact beschreven staat.
 
@Bas zoals je misschien wel weet ben ik niet echt technische aangelegen op het gebied van autos met computers is dat anders ;)
ik zal vanavond even de exacte foutcode vermelden ik heb deze namelijk in de auto uitgeprint liggen
 
Abs - motormanagement uhm :confused:

k weet niet hoor, maar een abs systeem gaat niet op storing door een motorstoring... Dan ben je de eerste en zou ik meteen AMT bellen ik weet zeker dat je dan met een artikel in hun blad komt.

Lees je auto uit en post dan even welke storing Exact beschreven staat.


Toch is dit niet raar hoor gebeurd wel vaker dat het ABS controle lampje ook gaat branden bij een motor management storing bij uit lezen wordt dan verwezen naar het motor regelapparaat Dit komt dat ABS en met name het esp / asr gebeuren direct samen werkt met het motor manegement.

Betreft de storing van michaeltjeh1 vermoedt ik dat de verschil druk sensor van het roet filter wordt bedoeld
Deze gaan nog wel eens stuk
Grt Donna
 
Ik heb ook jaren last gehad van het motor management lampje wat de ene keer wél en de andere keer niet ging branden. Dus ben ik naar de garage geweest om de oplossing te zoeken, maar schijnbaar gaat het om een stekker voorin de auto die deze storing af en toe geeft. Ik had er ook het meest last van tijdens vochtige weersomstandigheden. Omdat je distributieriem is vervangen kan dit een oorzaak zijn hiervan. Bij mij ontstond het probleem na het vervangen van de ruitenwisservloeistoftank die voorin de bumper zit.
 
Toch is dit niet raar hoor gebeurd wel vaker dat het ABS controle lampje ook gaat branden bij een motor management storing bij uit lezen wordt dan verwezen naar het motor regelapparaat Dit komt dat ABS en met name het esp / asr gebeuren direct samen werkt met het motor manegement.

Betreft de storing van michaeltjeh1 vermoedt ik dat de verschil druk sensor van het roet filter wordt bedoeld
Deze gaan nog wel eens stuk
Grt Donna

Donna,

Heb jij nog een idee wat de kosten hiervan toen de tijd waren? Dit komt me namelijk best bekend voor!
 
De prijs van de sensor is rond de 70 euro
Deze relatief gemakkelijk te monteeren. Hier na dient de sensor ook worden aangepast aan het motor regelapparaat
Wat dat kost weet ik niet
Grt donna
 
ik kan jullie goed begrijpen. heb ik nog steeds de nodige frustraties hiervan kunnen proeven!
in het bezit van polo 2003
motor management lampje brandt en gaat weer uit. brandt weer. meerdere keren bij de dealer geweest en meerdere vervangende autos geprobeerd. EGR-klep vervangen. binnen een jaar weer vervangen! nog geen 2 weken lampje weer aan. nou, het is waarcshijnlijk de katalysator: niet vervangen (niets aan de hand). op de snelweg gestaan en uitgelezen door ANWB en genoteerd. vervolgens reset en doorrijden. de laatste maand 4 keer bij de dealer geweest-> geen oplossing! lampje aan-lampje uit. enige idee?
 
Beste neo dit is al een oud draadje en gaat wel over motor management lampje
Maar Ik betwijfel of dit draadje op jouw klacht slaat
Een lampje kan om vele reden Gaan branden zaak is om eerst de storing uit te lezen
Aan de hand hier van heeft de monteur een richting waar hij het moet zoeken
Het is moeilijk om hier zo te zeggen wat er aan de hand bij jouw zonder dat we weten wat voor type Polo je hebt en wat voor exacte storing code de auto geeft bij het uitlezen
Zo als je hopelijk begrijp is de vraag, bij mijn brand een lampje wat is de oplossing voor iedereen onmogelijk te beandwoorden
Als je iets meer info m b t de storing kunnen we je beter helpen.
Grt Donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!