Motor valt uit na het starten.

Beste Mensen,

Allereerst de beste wensen!

Sinds een paar dagen toch helaas wat probleempjes mijn Polo 6r 1.2 tdi blue motion (bouwjaar 2012).
Een paar wisselende dingen:
Paar dagen geleden starte ik de auto. Toen hij gestart was ging hij keurig naar de 1000 toeren en daarna viel hij uit.
Toen trapte ik de koppeling in en bleef hij doorstarten maar sloeg niet aan.
Ik heb toen de motor uitgezet, sleutel uit het contact gehaald en opnieuw gestart en toen liep hij als een zonnetje.

Savonds weer hetzelfde probleem maar toen sloeg hij de 2e keer gewoon aan zonder dat doorstarten.

Ik ben toen naar de dealer geweest en die vertelde mij dat ik een te zware sleutelbos had. Zij dachten dat de connectie met de startonderbreker weg viel en daardoor de auto af zou slaan omdat de startonderbreker ingreep.
Wat ik dus nooit geweten heb is dat als je sleutel gestolen is kan je de auto dus wel starten maar dan valt de auto uit omdat de startonderbreker dan ingrijpt.

De afgelopen dagen startte hij gewoon normaal behalve vanmiddag toen startte hij weer slecht en kreeg ik ook de melding: Start Stop Fehler.

Iemand enig idee?

Ik mocht er van de dealer gewoon mee doorrijden maar het zit mij niet echt lekker

Groeten

Floris
 
Afhankelijk van het systeem kan het inderdaad zo werken ( auto slaat aan, en loopt een paar seconde en slaat weer af), dit is vooral zo gedaan zodat de monteur weet dat er mechanisch geen problemen zijn maar een electronische storing is. Theoritisch gezien zou dat kunnen wbv de sleutelbos, maar daar geloof ik niet in, want dat blijft je immo lampje ook wel branden.

Wat betreft "Stop- Start fehler" dat kan van de IBMS komen ( Intelligent Battery Monitor Sensor ', deze geeft dan door dat de accu capiciteit ontoereikt is om een betrouwbare werking te garanderen van het stop- start systeem en word deze melding in het cluster weergegeven.

Voor de eerste klacht zou een nadere diagnose nodig moeten zijn. Wat betreft de tweede klacht waarschijnlijk alleen de accu laden.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Heb je een reserve sleutel? Probeer daar eens een paar dagen mee rond te rijden, kijken of het probleem zich dan nog voor doet.
In jou'n sleutel zit een chip, deze communiceert met de startonderbreker.
Als deze communicatie faalt (om wat voor reden dan ook) start de auto niet of slaat direct weer af.

Het kan dus zijn dat je sleutel kapot is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!