motor-storing ??

Begin deze week begon het spiraaltje plots te knipperen, heb de polo uitgelezen met vcds en toen kwam deze foutcode:

Address 01: Engine Labels: 03L-906-023-CAY.clb
Control Module Part Number: 03L 906 023 EP HW: 03L 906 023 D
Component and/or Version: 1,6l R4 CR td H13 8792
Software Coding: 00114036002401080000
Work Shop Code: WSC 124697 483 00190
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023EP 003005 (VW25)
VCID: 78F5E058C3B383D8195
1 Fault Found:

7347 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [040] - Implausible Signal
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 58544 km
Date: 2029.14.02
Time: 22:07:22

Heb de fout-code gewist en het lampje bleef uit, tot er vandaag op weg naar het werk een ander lampje begon te branden, die van de catalysator(volgens het instructieboekje toch), toen ik vanavond terug keerde naar huis was alles terug normaal, heb direct vcds boven gehaald en uitgelezen en geen foutcodes gevonden ?? gewoon een sensor die stuk is ? en iemand die weet waar deze zit en of deze makkelijk zelf te vervangen is ??

Groeten,

Citroene
 
hoi groote kans dat de verschildruk sensor defect is deze gaan wel vaker defect
de sensor zit net voor het koelvloeistof tankje en is gemakelijk zelf te vervangen maaar deze dient naar vervanging wel aangeleerd te worden
aan het motorregelapparaat
er is hier wel eens vaker een draadje over geweest maar helaas geen feedback van de topic starter
grt donna
 
Hmm.. dat van motor en katalysator storing komt mij wel bekend voor, maar dat heb ik alleen met hogere buiten temperaturen (de box moet nog terug naar JD voor een update), plus ik rijd 1.2 dus kan je hier niet bij helpen helaas:oops:
 
VW  6R  1.2TDI 
Hmmmmm.......bij mij begon vanmiddag ook ineens dat spiraaltje te knipperen. Net nog even opnieuw gestart maar hij begon meteen weer te knipperen. Moet ik Maandag toch ook maar even langs de dealer. Maar ik heb helemaal geen tijd daarvoor.....druk druk druk.

Is bij jou de egr al eens vervangen?
En dat wordt lastig om dan idd even een gaatje te vinden in je schemaStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb met mij polo 1.2BM de zelfde storing. Wat is de locatie van de sensor die foutcode p2452/p2453? En weet iemand de waardes van de sensor om ze eventueel door te kunnen meten.

mvg roy
 
Volkswagen  Polo 6r, Golf 1 cabrio  1.2 TDI BM, 1.8 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!