Beste leden,
ik heb sinds een jaartje een VW Polo BM 1.2 Diesel.
ik ben afgelopen week naar Parijs geweest en op de heen weg begon het spiraal op mijn dashboard te knipperen. Ik heb vervolgens VW gebeld (Mobiliteits garantie). Maar dat ik ze belde en de auto aan de kant had gezet en later de auto weer starte was het symbool weer weg.
gister op de terug weg is het oranje motorsymbool gaan branden en het spiraal kwam knipperend weer terug.
Weer VW gebeld en aangegeven wat er aan de hand was. Hierop gaven ze wel iets van de katalysator aan, maar dat ik het maar uit moest laten lezen bij een VW dealer.
Ik mocht er wel mee doorrijden.
Kan iemand mij vertellen of dit vaak voorkomt? (heb nu zo'n 44.000 km op de teller en vindt dit wel erg vroeg voor meldingen).
Kan iemand mij vertellen wat hieraan gedaan gaat worden? moet er een nieuwe katalysator op? of kan het iets anders zijn?
Waar kan ik zelf op letten bij de dealer voordat ze al het geld weer uit mijn portomonee proberen te trekken?
En kan iemand mij vertellen of dit soort dingen dan onder de fabrieksgarantie valt?
Oh en auto loopt verder wel normaal, houdt niet in o.i.d.!
dank alvast!
ik heb sinds een jaartje een VW Polo BM 1.2 Diesel.
ik ben afgelopen week naar Parijs geweest en op de heen weg begon het spiraal op mijn dashboard te knipperen. Ik heb vervolgens VW gebeld (Mobiliteits garantie). Maar dat ik ze belde en de auto aan de kant had gezet en later de auto weer starte was het symbool weer weg.
gister op de terug weg is het oranje motorsymbool gaan branden en het spiraal kwam knipperend weer terug.
Weer VW gebeld en aangegeven wat er aan de hand was. Hierop gaven ze wel iets van de katalysator aan, maar dat ik het maar uit moest laten lezen bij een VW dealer.
Ik mocht er wel mee doorrijden.
Kan iemand mij vertellen of dit vaak voorkomt? (heb nu zo'n 44.000 km op de teller en vindt dit wel erg vroeg voor meldingen).
Kan iemand mij vertellen wat hieraan gedaan gaat worden? moet er een nieuwe katalysator op? of kan het iets anders zijn?
Waar kan ik zelf op letten bij de dealer voordat ze al het geld weer uit mijn portomonee proberen te trekken?
En kan iemand mij vertellen of dit soort dingen dan onder de fabrieksgarantie valt?
Oh en auto loopt verder wel normaal, houdt niet in o.i.d.!
dank alvast!