Motor kapot polo 9n3 1.4tdi Bluemotion

Hallo Geachte vw rijders,

Gisteren reed ik naar mn werk en hoorde ik voor bij de motor een ratelend geluid :(
Mijn auto stopte in 1 x en deed niks meer. Bij de garage geweest en die zeggen dat de krukas door het hele blok gesprongen is. Kortom moet een heel nieuw blok in en dit koste dan wel bijna 4000 euro.

Zijn er mensen die hier ook een ervaring mee hebben?

Graag wil ik tips of wat ik kan doen want vind 4000 euro wel heel erg duur. Krijg zelf het idee dat de garage mij een oor wil aan naaien.

Mijn polo is van oktober 2008.


groetjes
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16V 
Heel herkenbaar. Dat heb ik vorig jaar gehad. Ik had hem net 2 maanden en had opeens ook een ratelend geluid, alleen ik stopte waardoor niet alles kapot ging... maar de conclusie bij de garage was dat er toch een nieuw blok in moest omdat de krukas te veel beschadigd was. Gelukkig was het bij mij nog een 'soort' garantie waardoor ik een gratis andere blok kreeg.
 
Bij 132.000 km. Heb de auto ook nog maar 3 maand maar heb hem top om kunnen ruilen met mijn vorige polo. Dat was een benzine en was diesel nodig :s
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16V 
Heb meerdere garages gevraagd en ik moet toch wel rekenen op een 3000 euro. Als auto dan is gemaakt heb ik bij de meesten ook een jaar garantie.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16V 
Nou mensen ik laat mijn polo maken. Voor 2750. krijg een gereviseerd blok met 1 jaar garantie. Kon het ook wel zwart laten doen maar daar ben ik geen fan van. Als hij dan weer kapot loopt heb ik weer een probleem. Nu heb ik tenminste nog garantie ;). hoop dat hij snel klaar is. In een opel corsa rijden wordt je ook niet vrolijk van :(
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!