Mistlampkapjes GTI/BlueGT

Syste

Premium lid
929
1,273
133
Laatst heb ik mistlampen overgenomen van HJV hier op het forum. Vandaag even de afdekkappen gehaald bij de dealer en alles gemonteerd.
Maar ik vind dat de kappen niet helemaal netjes aansluiten bovenaan.
Het lijkt net of ze boven niet goed in het "lipje" vastklikken.
Iemand hier ervaring mee of handige tips?

Hier ff een fototje van de gemonteerde lichten.
13107857523_179533caa7_c.jpg
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Bij mij bleek 1 gaatje in de bumper iets verbogen te zijn, dus ging wel goed na bijbuige . Na schadeherstel zit er ook een niet goed bij mij, bumper is krom daar :/.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik denk dat ik binnenkort de complete bumper er maar eens een keer afhaal om te kijken of ik via de achterkant iets kan zien/fabriceren.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Nee inderdaad valt het niet op.
Maar als detailneuker, zie ik het natuurlijk. ;)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
*EDIT* sorry foutje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik heb er ook last van , de monteur zegt dat de mistlampen te ver uitsteken op een of andere manier.

@markiegt: bij mij is het inmiddels opgelost.
Ik kwam er achter dat de lichtunit aan de bovenkant net iets verder de bumper ingedrukt kan worden tot die vastklikt.
Daarna pas de 2 schroefjes eronder indraaien. Nu passen beiden kappen super netjes.

Ik denk dat jouw dealer/monteur de achteraf gemonteerde units ook niet helemaal goed erin heeft gemonteerd.
Heeft jouw dealer trouwens jouw mistlichten nog werkend gekregen?
Stuur me anders even een PM? Ik ben wel benieuwd of het gelukt is en hoe..!
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
ik moet ook nog de mistlampen monteren, vraag me af hoe je eenvoudig de blinde platen kunt demonteren, mag ook een Pb sturen mvg Hans
Ik denk dat ik binnenkort de complete bumper er maar eens een keer afhaal om te kijken of ik via de achterkant iets kan zien/fabriceren.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Die kappen verwijderen is niet heel lastig. Even een kleine platte schroevendraaier nemen met een doekje eromheen tegen het krassen.
Deze aan de bovenkant of onderkant van de kap er tussen wringen en daarna de kap met beleid (kleine rukjes) naar voren trekken.
De kap zit overal geklikt dus komt dan rustig los.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik heb even een foto gebruikt uit een ander topic, maar hier even de 2 clipjes omcirkeld waar de lichtunit achter moet klikken.
 

Bijlagen

  • IMG_1285.jpg
    IMG_1285.jpg
    61.4 KB · Weergaven: 42
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik denk dat de hersteller het daar bij mij ook fout heeft gedaan, ik had het probleem zelf namelijk niet. Deze week gaat hij terug om alle defecten te repareren die na 4 keer terugbrengen voor herstel nog steeds aanwezig zijn. Ben benieuwd. Oja er heeft ook weer een lompe zak tegen Mn achter portier gezeten, stukken hangen erbij.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
@markiegt: bij mij is het inmiddels opgelost.
Ik kwam er achter dat de lichtunit aan de bovenkant net iets verder de bumper ingedrukt kan worden tot die vastklikt.
Daarna pas de 2 schroefjes eronder indraaien. Nu passen beiden kappen super netjes.

Ik denk dat jouw dealer/monteur de achteraf gemonteerde units ook niet helemaal goed erin heeft gemonteerd.
Heeft jouw dealer trouwens jouw mistlichten nog werkend gekregen?
Stuur me anders even een PM? Ik ben wel benieuwd of het gelukt is en hoe..!

Syste ik heb dit probleem ook.

Kan ik het probleem oplossen zonder de bumper te demonteren?
 
Ja, even de kap eraf trekken. Dan de 2 schroefjes even eruit draaien, en de unit aan de bovenkant naar binnen drukken tot je klik hoort. Zodat die dus achter die 2 klipjes van bovenstaande foto haakt. Dan de 2 schroefjes er weer in en kap weer monteren. Andere zeide idem.. Thats it.
Succes. ;)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
torx ligt in je gereedschap setje in de kofferbak.

Ja, even de kap eraf trekken. Dan de 2 schroefjes even eruit draaien, en de unit aan de bovenkant naar binnen drukken tot je klik hoort. Zodat die dus achter die 2 klipjes van bovenstaande foto haakt. Dan de 2 schroefjes er weer in en kap weer monteren. Andere zeide idem.. Thats it.
Succes. ;)

Ik heb mijn mistlampkapjes nu ook netjes erin geklikt. Bedankt voor de oplossing. Ik vond het stiekem toch best storend al was het niet zichtbaar.

Het waren trouwen gewone schroeven, geen torx. Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!