Mistlampen inbouwen

Dat bestaande auto's worden terug geroepen heb ik niks over gehoord. Dan hebben ze mooi pech want ik hoef geen drl op halve sterkte aan de voorkant, en dat is de enige manier op de polo met xenon iig.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
[h=2]Dagrijverlichting niet altijd voldoende

De dagrijverlichting die in nieuwe modellen auto's automatisch gaat branden na het starten, kan leiden tot gevaarlijke situaties. De koplampen gaan aan, maar de achterlichten niet. ,,Bestuurders realiseren zich niet dat zij zélf hun dimlicht aan moeten zetten bij slecht zicht of voordat zij een tunnel ingaan'', waarschuwt de ANWB.[/h]

De ANWB reageert hiermee op meldingen van leden over de automatische verlichting. Alle automodellen zijn sinds 2011 uitgevoerd met dagrijverlichting. Vaak zijn het ledlampen die gaan branden zodra de auto wordt gestart. Het systeem is ingevoerd om de verkeersveiligheid te vergroten.
Volgens de ANWB biedt de automatische verlichting te weinig zichtbaarheid bij slecht weer of in een tunnel. Alleen bij auto's met lichtsensoren gaat in verkeerstunnels de volledige verlichting aan. ,,Als het donker wordt en bij slecht zicht moet de automobilist zélf alert zijn om ook de gewone verlichting (dus het dimlicht) aan te zetten'', vindt de ANWB.
In Nederland rijden naar schatting 750.000 auto's rond met dagrijverlichting. Vanaf 2015 wordt het wettelijk verplicht dat niet alleen de koplampen, maar ook de achterlichten automatisch aangaan.

Bron: Autoweek
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik heb vandaag ook de mistlampen en drl aangesloten.
Bewust heb ik nog de stadslichten en achterlichten niet uitgeprogrammeerd omdat ik het waardeloos vind om zonder achterlichten aan te rijden.
Auto is toch net gekeurd en bij een evt keuring trek ik de zekering er wel uit als ze moeilijk doen over de stadslichtjes die branden.

Nu hoorde ik vandaag op de radio dat het binnenkort verplicht wordt voor auto's met drl dat ook de achterlichten branden. Auto's die het niet hebben gaan terug geroepen worden om dit te realiseren.
Weet iemand of de achterlampen aan te zetten zijn in combinatie met drl met vagcom bij Polo's waar achteraf de lampen zijn aangesloten ??

Die eis is voor nieuwe auto's (nieuwe platform zonder typegoedkeur) en nieuwe auto's geproduceerd na 1 januari 2015.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!