Mistlampen(bochtverlichting) vervangen xenon of led?

Hallo allemaal!

Mijn eerste poste hier. Sinds een paar maandjes eigenaar van mijn eerste auto. Vw polo 6r uit 2012. Erg blij mee!

Hier en daar pak ik de auto aan met wat projecten. Nu ben ik aan het kijken naar nieuwe koplampen waar ik xenon in wil laten zetten. (6000k).

Nu zou ik mijn bochtverlichting, die in de bumper bij mijn mistlampen zitten, in de zelfde kleur willen als de 6000k xenon die in de koplampen gaan. Is dit legaal/ aan te raden? Daarnaast vroeg ik me af of ik voor deze lampen een hele aansluiting voor de xenon lichten moet aanschaffen, of dat de bochtverlichting het prima af kan met enkel de xenon lampjes?

Bedankt voor de info!

Daan
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Hallo allemaal!

Mijn eerste poste hier. Sinds een paar maandjes eigenaar van mijn eerste auto. Vw polo 6r uit 2012. Erg blij mee!

Hier en daar pak ik de auto aan met wat projecten. Nu ben ik aan het kijken naar nieuwe koplampen waar ik xenon in wil laten zetten. (6000k).

Nu zou ik mijn bochtverlichting, die in de bumper bij mijn mistlampen zitten, in de zelfde kleur willen als de 6000k xenon die in de koplampen gaan. Is dit legaal/ aan te raden? Daarnaast vroeg ik me af of ik voor deze lampen een hele aansluiting voor de xenon lichten moet aanschaffen, of dat de bochtverlichting het prima af kan met enkel de xenon lampjes?

Bedankt voor de info!

Daan

Welkom Daan!

Heb je een h7 of een h4 Unit in je Polo?
Want als je een h7 Unit hebt , heb ik nog wel een xenon set voor het dimlicht liggen (6000k)
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Daan12345
Neem led lampen voor je mist/bochtverlichting. Als je xenon neem gaan ze snel stuk omdat ze om de 5 sec uit en aan gaan.(in een wijk) en je starter gaat het niet waarderen.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
  • Leuk
Waarderingen: Daan12345 en Michel6C
Neem indd led, pak een weerstand met een wat langere draad zodat je m kan wegwerken aan het chassis van de auto zelf aangezien deze best heet worden.

Mijn ervaring met LED mistlicht in een VW is dat halogeen meer lichtopbrengst heeft, heb voor de polo 50W ledjes gekocht dus ga het zien of deze wel meer opbrengen
 
VW  Polo MK6, Transporter T5 2011  1.0 TSI 115pk hand 
  • Leuk
Waarderingen: Daan12345
Welkom Daan!

Heb je een h7 of een h4 Unit in je Polo?
Want als je een h7 Unit hebt , heb ik nog wel een xenon set voor het dimlicht liggen (6000k)

Hee Michel, bedankt!
Waarschijnlijk ga ik de xenon set (7btw) bij de zelfde winkel halen als de lampen. Dit ivm de garantie. Maar toch bedankt voor het meedenken!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
Neem indd led, pak een weerstand met een wat langere draad zodat je m kan wegwerken aan het chassis van de auto zelf aangezien deze best heet worden.

Mijn ervaring met LED mistlicht in een VW is dat halogeen meer lichtopbrengst heeft, heb voor de polo 50W ledjes gekocht dus ga het zien of deze wel meer opbrengen

Hee Sach, bedankt voor de tip! Op naar LED dan maar. Over het algemeen wil ik gewoon dat de kleuren van de lampen goed overeen komen. En ik zie dat dat prima moet lukken met LED. Thanks!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Ze hebben mijn auto afgekeurd met aftermarket xenon, geeft geen goed lichtbeeld zeggen ze.
Daar komt bij dat je met xenon afs hebt zodat de xenon automatisch goed op hoogte staat, dan mag deze van binnen in de auto niet meer bedient kunnen worden.

Ik heb nu oem xenon en moet mijn dubbel wieltje van de hoogte verstelling en instrument verlichting vervangen door 1 enkel wiel met alleen instrumenten wieletje.Ik kan nu dus mijn koplamphoogte niet meer met een wiel instellen maar dat doet de afs(als ik die zou hebben)

In mijn vorige auto audi a4 uit 2001 had ik ook aftermarket xenon, 5 minuten ongeveer totdat er rook uit mijn lampen kwam en ze dus aan het smelten waren.
Wil natuurlijk niet zeggen dat oem halo armaturen en niet tegen kunnen, 2011 en vanaf 2009 scheelt natuurlijk heel wat in materialen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Denk dat het dan ligt aan kwaliteit, meer dan aan een apk eis. Het lichtbeeld verhaal kent iedereen wel en ook ik dacht dat ik het niet zou redden voor de apk. Maar door een stomme fout van de garage( auto brengen voor een beurtje en opeens ook een apk erbij hebben) had ik geen kans me lamp en voor halogeen terug te wisselen. Ook heb ik alles van de xenon, bedrading en ballast onzichtbaar weggewerkt dus misschien is het ze niet eens echt opgevallen. Waar kwam jouw set vandaan? Mijne is van xenonlamp, duur zeker, maar na 4 jaar geen ellende is het zijn geld wel waar geweest.
 
Ik had een los pilot setje bij mijn polo gekregen, die was gemonteerd geweest door een vw dealer.
Deze had ik terug geplaatst zonder succes.
Nu heb ik oem xenon met de led dagrijverlichting, en heb toen meteen de hoogteknop verwijderd door 1 enkel wiel aangezien dat ook zou moeten voor apk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Ik raad een xenon set af voor de vochtverlichting omdat de verlichting maar kort aan is en daardoor niet veel licht opbrengst zal geven aangezien xenon de tijd nodig heeft om op te warmen.

Van het constant aan/uit zijn de lampjes en je balasten zo defect.

Ik zou voor led gaan dat is direct helder en daarin kun je vaak ook de kleur kiezen.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
Hé bedankt voor de headsup met de informatie over xenon en eventuele afkeur. Dus begrijp ik het goed dat zodra er xenon lichten in de koplampen zitten, dat deze dan niet meer in hoogte te verstellen mogen worden met een draaiknopje in het dashboard? Lees: Knopje moet er uit?

Of heeft het ook te maken met wat voor lampen ik er in ga laten zetten met daarin xenon? Dit is eventueel de info over de lampen. We dwalen een klein beetje van het topic af, maar is alsnog wel fijn om wat meer op de hoogte te zijn over deze kwestie.

Koplampen:
Dimlicht H7 / Grootlicht H7

Koplampen set (links/rechts)

- Xenon look lens
- LED knipperlichten
- LED U-tube Dagrijlicht (DRL) / Stadslicht
- elektrische lichthoogteregelaar (motor ingebouwd)
- met E-merk goedkeuring

GESCHIKT voor VW Polo 6R, Mod. Bj. 6/2009 - 3/2014
GESCHIKT voor VW Polo 6C, Mod. Bj. 4/2014- (facelift modellen)
Geschikt voor modellen met standaard halogeen koplampen.
Modellen met H4-koplampen bijvoorbeeld Bluemotion neem eerst contact met ons op voor meer informatie.

- Geen codering/aanpassing nodig op de boordcomputer
- Plug & Play montage en 100% storingsvrij

Zeer hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm niet van origineel te onderscheiden.
OEM kwaliteit: Original Equipment Manufacturer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!