Mirrorlink acctivatie

In mijn polo 6c van febr. 2015 wil ik TomTom van mijn Android tel. LG V30 op mijn scherm hebben.
Als ik mirrorlink aanklik krijg ik de mededeling om deze te activeren bij de VW dealer.
Dit nagevraagd en de kosten: 260E. Indien ook voice mogelijkheid nog 230E extra.
Is hier alleen een code voor nodig of ook hardware?
Wie weet een andere of goedkopere oplossing?
 
VW Polo Cross 1.2 TSI 2015  Polo Cross  1.2 TSI 90 PK 
In mijn polo 6c van febr. 2015 wil ik TomTom van mijn Android tel. LG V30 op mijn scherm hebben.
Als ik mirrorlink aanklik krijg ik de mededeling om deze te activeren bij de VW dealer.
Dit nagevraagd en de kosten: 260E. Indien ook voice mogelijkheid nog 230E extra.
Is hier alleen een code voor nodig of ook hardware?
Wie weet een andere of goedkopere oplossing?
Goedkopere oplossing:
Telefoon op een houder en je telefoon als tomtom gebruiken.

Best apart trouwens dat dit apart geactiveerd moet worden terwijl die keuze menu alwel op je radio zit.

Ik heb een polo 6c van eind 2014 en die heeft het alwel geactiveerd. Enige nadeel is dat ik een iPhone heb en geen Android.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 BMT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!