Showroom Mijn nieuwe Polo AW

Goedemorgen mede Polorijders,

Na een ongeluk met mijn vorige Polo 6R, waarbij direct duidelijk was dat ‘ie total loss verklaard zou worden, was ik uiteraard vastbesloten om weer een Polo aan te schaffen.

Aangezien ik tijdelijk geen auto had, maar er wel ééntje nodig had, ben ik direct naar Vallei gereden om een Polo te huren. Toen ik aankwam, zag ik ‘m klaarstaan. Een prachtige Polo AW van 2022. Ik was onmiddellijk verkocht, het interieur, exterieur en het rijgedrag, een wereld van verschil met mijn vorige 6R.

Na een korte zoektocht ben ik gestuit op een Polo AW 1.0 TSI van 2018. Het is een ex-lease van de 1e eigenaar, volledig dealer onderhouden.

Heb ‘m een aantal geleden opgehaald en de Polo bevalt me zéér goed. Toch heb ik wat vragen.

1. Bij het starten van de Polo, maakt deze een rammelend geluid. Het klinkt verdacht veel als het bekende wastegate rammeltje, ik ga het straks eens controleren door m’n vinger er op te leggen. Kan dit kwaad en is het mogelijk om het klipje te laten plaatsen bij de dealer?

2. Mijn boordcomputer geeft aan dat over een afstand van bijna 9K km, de gemiddelde snelheid ruim boven de 70km per uur lag, kan ik hieruit opmaken dat ‘ie voornamelijk voor snelweg kilometers is gebruikt?

3. De velgen, ik vind de standaard 15” ‘velgen’ met wieldoppen niet lelijk, maar ben wel op zoek naar een setje echte velgen. Vind de GTI velgen persoonlijk too much. Iemand aanraders voor een setje dikke 17” velgen? Wat is jullie ervaring met 17” velgen qua rijgedrag, comfort etc.?

Heb voor de gein foto’s bijgevoegd van mijn oude Polo en uiteraard van mijn nieuwe AW.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
 

Bijlagen

  • BDE5A4C4-C1DF-4ADB-951D-64F9E6E9F5CF.jpeg
    BDE5A4C4-C1DF-4ADB-951D-64F9E6E9F5CF.jpeg
    281.4 KB · Weergaven: 106
  • D6E2E1A3-7355-4CEF-88BE-7763E926C600.jpeg
    D6E2E1A3-7355-4CEF-88BE-7763E926C600.jpeg
    362.8 KB · Weergaven: 107
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: iichel en Frans_WL
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!