mijn ervaring met jd bluemotion box

Hey mensen ik wil toch even mijn ervaring delen met de box van jd engenering.

Eigenlijk een woord: Geweldig

Stuk meer vermogen vanuit stil staand zonder dood punt naar 170
Het inhalen is ook super vanaf 100/120 inplaats van even wachten....wachten en dan pas turbotje is het nu gelijk hopa Big Grin
Ook het stationare draaien is ook netter, hij draait iets rijker nu volgens mij dus dat rouwe geluid van een 3 cil is ook stuk beter.

Het eenigste is wel en weet niet of dat bij meerdere mensen is met een jd box dat als je gas los laat dat je het gevoel heb dat hij iets langer op zn gas blijft?

Maar ik zou het mensen echt aanbevelen! Zelf nog in een polo gereden met een ventura box maar sorry......ja iets directer op je gas beetje wat een powerboxje doet meer ook niet.

Als mensen vragen willen over de box vraag het maar.
 
Ik deel jouw ervaring Jurgen ;)
Echter heb ik voor de JD box ook een Ventura gehad en dat is toch een stuk minder in vergelijking met de box van JD.
Het doortrekken zoals jij beschrijft doet de Ventura een stuk minder in mijn beleving. (de JD box doet dat een heel stuk beter)

En dat op het gas blijven... Mwoah.. ik kan wel duidelijk merken dat ik het gaspedaal snel loslaat, dat ineens abrupt de brandstof stroom eindigtStick Out Tongue

Verder idd niets dan lof voor de box.
Wat het kopje service betreft, daar heeft Ventura nog wel wat op bij te leren. Ikzelf ben ook niet bepaald op een vriendelijke toon benaderd toen ik contact met hun opnam, al staan ze wel keurig bereid om je te helpen met hun producten mocht er wat mee zijn. De heren van JD zijn uiteraard ook bereidwillig om je te helpen mocht er wat mee zijn, maar hun manier van benaderen is echt zo belachelijk veel vriendelijker als je dat vergelijkt met die van Ventura dat überhaupt dát al voor mij de meerwaarde meer dan goed maakt. En dan daarboven op dus nog de fijnere eigenschappen Big Grin

Als ik beide boxjes moet beschrijven qua karakter, dan is de Ventura meer een keffertje dat de turbo er echt dik in laat knallen en daarna houdt het wel op met de fut in mijn beleving (plus de motor wordt er erg luid van op zo'n 120 km/u).
De JD box is wat dat betreft heerlijk subtiel en geeft je geen "whiplash" als de turbo om de hoek komt kijken, de JD box gaat met een subtiele start veel sterker door de toeren en pakt je bij je rug en neemt je mee ipv een douw te geven in je rug.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik vind het overigens wel ironisch dat JD nu zelf een box heeft nadat het principe van externe tuning, door met wat vroeger een 'powerbox' werd genoemd, voorheen consequent door hetzelfde JD op de fora door JD-medewerker 'Race eend' werd afgekraakt. Het argument was dan altijd weer dat dit bij soort tuning sensorwaarden werden gemanipuleerd en dat dat nooit goed kon zijn voor de motor/turbo etc., en nu doen ze het zelf dus ook op die manier (net als Abt overigens).

Ik heb overigens wel beeld bij wat Gewoonjan schrijft, het ontbreekt Ventura wel aan een stukje professionaliteit in sales en aftersales, de benadering lijkt niet echt vriendelijk hoewel dat volgens mij vooral komt door de manier van communiceren van Evert Willem waar ik ook wel moeite mee had. Maar voor 300 euro prijsverschil wil ik dat persoonlijk wel door de vingers zien (los van een eventueel kwaliteitsverschil waar ik niet over kan oordelen, heb zelf nooit een box van JD geprobeerd).

Over die box van Ventura voor m'n TSI ben ik overigens nog steeds tevreden, hij zit er nu 50.000+ km in en heeft nooit voor problemen gezorgd. Net als bij elke box vóór elk bezoekje aan de dealer wel even loskoppelen als je nog in de garantie zit, de VW garage heeft het nooit opgemerkt.
 
Stomme vraag maar een tsi is toch obd te chippen? Waarom een box dan?.

En ben het ook eens hoor met het verhaal van de powerbox. Maar dit is een externe ecu en geen powebox of ik moet nu wat raars zeggen. Er is helaas nu nog niks anders voor de bm. Zodra de obd beschikbaar is ben ik erg benieuwd of er nog meer dan dit uit het blokje te halen is. Wel safe
 
Het was voor mij een bewuste keuze omdat OBD tuning door de dealer is te achterhalen en daarmee ook je garantie vervalt, niet handig als je auto net nieuw is zoals destijd in mijn geval.

Daarnaast lijkt me dat ook eventuele aanspraak op een coulantieregeling ná de garantieperiode niet bespreekbaar is als je aantoonbaar aan je motormanagement hebt laten rommelen, waarschijnlijk zullen ze elke klacht die je aan je auto hebt daaraan wijten.

Ik heb er verder niet zoveel verstand van maar van wat ik ervan lees was de powerbox van weleer niet meer dan een printplaat met wat weerstanden die ervoor zorgden dat de sensorwaarden over bijvoorbeeld de turbodruk werden gemanipuleerd. Kan me voorstellen dat dat in een tijdperk was dat dat soort zaken nog analoog werkten, maar tegenwoordig is het meer een minicomputer, vandaar dat ook vaak de term 'externe ecu' wordt gebruikt. Deze doet weliswaar in essentie hetzelfde als een ouderwetse powerbox in dat sensorwaarden richting het motormanagement worden aangepast, maar is wel in staat dynamisch met wisselende motorparameters om te gaan en daarop zijn signalen naar het motormanagement aan te passen.

Omdat de nieuwe boxen, in tegenstelling tot die printplaat met weerstanden, binnen ingeprogrammeerde marges kunnen werken wordt schade aan de motor voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan niet oordelen over een JD en/of Venturabox, maar deze zijn op geen enkele wijze te vergelijken met de AEC van ABT. De AEC wordt voor 100% aangesloten (=geïntegreerd) op de originele ECU. Ik heb deze nl. zelf met mijn dealer geïnstalleerd en dit kost ongeveer 1,5 uur en geen 5 á 10 minuten zoals bij de overige boxen. De externe tuningboxen waar over wordt gesproken worden dmv stekkertjes gekoppeld aan de turbo e.d.

Helaas is er aan de AEC wel een stevig prijskaartje verbonden, maar wel 100% garantie.
Ter illustratie. Links is de AEC van ABT en rechts een externe box (JD Engineering).

ABT_AEC.jpgBOX.jpg
Edit: Helaas is deze tuning ook niet voor de 1.2TDI bij ABT te koop!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom een te dure box bij JD kopen als je voor veel minder geld bij VVT terecht kunt! Zelfde box als JD, de Speedbuster box! Evenals JD past VVT deze box ook aan met hetzelfde resultaat als JD.


Koop anders gewoon die Speedbuster box voor €479,- en je bent ook klaar. Die JD box is niet zoveel beter als de standaard Speedbuster box (getest op het Seat forum). Daarom is in mijn ogen is die €220,- extra, enorm veel voor net dat kleine beetje extra...... als dat er dan ook daadwerkelijk is. Dit vraag ik mij af namelijk.
Die uitdraai van 100+ pk's komen ook van een auto die al ruim boven de fabrieksopgave zat (80 ipv. 75).................


Mijn ervaring met Ventura .............. links laten liggen! Chefke daar is uiterst klantonvriendelijk als er wat is. De man denkt alleen maar aan verkopen en dan ophoepelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dacht dat dit topic ging over iemand die hartstikke tevreden is over iets dat hij heeft aangeschaft.
En dat het betreffende forumlid graag zijn ervaring wil delen en eventueel wil reageren op vragen.

Echter ineens wordt het topic, naar mijn bescheiden mening, vervuild door er allerlei andere zaken bij te halen.

Ik ben blij dat Jurgen tevreden is en hoop dat hij nog lang ervan mag genieten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch ben ik trots, dat anderen hun mening omtrent, andere boxen delen. Tuurlijk ben ik blij, dat Jurgen het allemaal toppie vindt. Voor mij was dit topic zeer informatief. Misschien zou het een andere Titel moeten hebben Stick Out Tongue El.. aan de ene kant geef je ik gelijk :)
 
Heb alleen een reactie gegeven op een reactie waarbij ABT tuning werd vergeleken met externe boxen terwijl dit niet zo is. Verder is iedere info / reactie een aanvulling op een mening of bericht. Hoe meer we delen des te beter...
 
Ik rij nu al ruim een jaar met de JD tuning op maat met mijn 6r Bluemotion en K&N inleg filter.
Vind hem super fijn.. goed geholpen.. erg vriendelijk.. kortom een top bedrijf.,
En ja kwaliteit laat zich betalen so be it.
Ik betaal liever meer dat ik zeker weet dat alles goed is want ik rij stiekem wel wat kilometers.
 
Ik rij nu al ruim een jaar met de JD tuning op maat met mijn 6r Bluemotion en K&N inleg filter.
Vind hem super fijn.. goed geholpen.. erg vriendelijk.. kortom een top bedrijf.,
En ja kwaliteit laat zich betalen so be it.
Ik betaal liever meer dat ik zeker weet dat alles goed is want ik rij stiekem wel wat kilometers.

Klopt als een bus! Kwaliteit is nou eenmaal duur.
Ik zit ook al te twijfelen om hem te laten chip tunen en hoor door iedereen goede verhalen bij JD

Ik heb hiervoor 2 jaar een Seat Leon gehad en ook veel op het Seat forum gezeten en daar ook niks dan lof over JD dus dat zegt ook wel wat vind ik.

Kortom stiekem weer even kijken of er niet weer een actie aankomt bij JD dat je wat korting krijgt:wink:
 
Ik heb al ruim een jaar OBD van JD en super tevreden.
Ik ben 2 keer mijn tuning kwijtgeraakt door een update van de dealer (1x na storing) maar telkens is door JD GRATIS de nieuwe software geupdate met de tuning, dus ook geen oud programma terug gezet!
Gewoon goed, professioneel en nog altijd de helft goedkoper dan OBD van ABT. Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar de tuning van ABT was niet mogelijk bij de 1.2TSI, geblokkeerd door PON.
ODB geeft voordelen t.o.v. de box omdat meer manipuleerbaar is.
 
Klopt als een bus! Kwaliteit is nou eenmaal duur.
Ik zit ook al te twijfelen om hem te laten chip tunen en hoor door iedereen goede verhalen bij JD

Ik heb hiervoor 2 jaar een Seat Leon gehad en ook veel op het Seat forum gezeten en daar ook niks dan lof over JD dus dat zegt ook wel wat vind ik.

Kortom stiekem weer even kijken of er niet weer een actie aankomt bij JD dat je wat korting krijgt:wink:


Je kan ze zelf ook mailen en een prijs afspreken ? heb ik ook gedaan een set prijs laten maken.
Ik bedoel je doet het maar een keer en wil het goed hebben maar korting is altijd leuk
 
Je kan ze zelf ook mailen en een prijs afspreken ? heb ik ook gedaan een set prijs laten maken.
Ik bedoel je doet het maar een keer en wil het goed hebben maar korting is altijd leuk

Dat is idd een optie, maar als je wat meer auto's dan je eigen kunt regelen, dan is JD zeker wel in voor een groepsdeal;)
Voor duidelijkere info omtrent dit onderwerp kun je beter even direct met hun contact opnemen, dan weet je waar je aan toe bent:)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!