Michaeltjeh1 Polo Bluemotion *Xenon geplaatst*

Michael

Nieuw lid
Goedendag! :)

Ik heb nu ongeveer een weekje mijn Volkswagen Polo Bluemotion 1.4 TDI :) En hij bevalt me super ik heb m gekocht bij Automuntstad in Utrecht waar ik me oude botsautotje Slopel Tigra inleverde.
Het is dus een Dieseltje rij erg veel vandaar een diesel
meteen een vraag ik ben van plan om er volgende zomer andere velgen onder te zetten (Boavista's of Polo GTI velgen) maar wat staat mooi onder en Polo ik dacht maximaal 17'' ? omdat 18'' al meteen te groot oogt vind ik.

Bouwjaar 02-2009.

33ni2y9-1.jpg

104458p-1.jpg

Dit zijn foto's die ik heb genomen toen ik een broefritje ging maken bij Automuntstad.

Re: Michaeltjeh1 Polo Bluemotion

Welkom op ons forum ;) Als je idd veel kilometers rijd is een BM een perfecte aankoop, veel plezier ermee :). Kwa velgen zou ik voor maximaal 17inch gaan, 18inch past wel maar staat niet echt meer.

Bluemotions zijn over het algemeen al iets verlaagd is mij verteld en ben eigenlijk van plan om de ruimte die tussen de banden en 17'' velgen voor lief te nemen aangezien het rijgedrag dat ik nu super vind.

Rijgedrag gaat er qua komfort absoluut niet op vooruit als je naar 17" gaat, omdat je gewoonweg minder verend rubber er omheen hebt.

Als je m niet verlaagd zou ik voor 16" gaan.. BlueMotion is inderdaad 10mm lager dan een standaard Polo zonder sportonderstel.

Staat al een goede 60.000 kmter op de teller dus is goed ingereden :P Maar hij is indd nog heel erg jong en ziet er uit als nieuw! :)
Ben er echt wijs mee alleen minder wijs met me velgen.. :P

Ja ik ga ze bewaren deze winter rij ik nog op mn 14'' volgend jaar wil ik er denk ik of Boavista's onder gooien of een velg met meerdere spaken.

Ik gooi volgende week ook de Vredesteintjes weer op mijn 14" velgjes. En die blijven dan mijn wintersetje aangezien ik komend voorjaar start op een heel mooi setje 16" Ronals :D

michaeltjeh1 zei:
Staat al een goede 60.000 kmter op de teller dus is goed ingereden :P Maar hij is indd nog heel erg jong en ziet er uit als nieuw! :)
Ben er echt wijs mee alleen minder wijs met me velgen.. :P

Dan weet je in ieder geval zeker dat t bijna alleen maar snelweg-kilometers zijn, zijn de beste kilometers die n auto kan maken :)

De keuze om een velg te kiezen blijft echt heel erg moeilijk ik heb nu 3 setjes in mn hoofd :P Exors, Boavista's, Of R32 velgen dan 17''
Ik kom er denk ik niet uit misschien moet ik ze alle 3 kopen? kan ik afwisselen :P

@ Mark: Ik heb de geschiedenis van de auto niet opgevraagd bij automuntstad maar dat zal altijd nog kennen als ik dat zou willen. Maar daar heb ik niet echt de behoefte aan aangezien mn autotje goed rijdt en er echt heel goed uitziet denk dat ik wel een keer langs een meeting kom! om inspiratie op te doen voor nieuwe velgen :)

@ Bas: 14'' bewaar ik inderdaad ook voor de Winter dr zitten nu geen winterbanden omheen maar dat ga ik nog wel doen zodat ik ze in de winter gewoon terug monteer maar de bluemotion bandjes zijn 165 dat is zowiezo smal en dat voor in de winter? :P

Ik zou gewoon 4 verschillende velgen kopen ;) heb je van alles wat :D. Verder rij ik ook met 165 in de winter hoor. Gaat perfect, heb me een partij grip op een gladde ondergrond integenstelling tot me zomerbandjes ;)

Zo ik heb weer even een nieuw fototje gemaakt en wil jullie hier niet van onthouden :)

15pfuwm-1.jpg

De Golf is van een Collega van mij, Dit is een TDI 4 Motion ook een leuk ding!

De meeste Polo's staan op 165-70-14 winterbanden, zoals Maik al zegt lekker smal en daardoor veel druk per vierkante cm dat geeft weer veel grip!

De relatieve druk per vierkante cm neemt af als je brede banden hebt, daarom rijden rally auto's ook als ze in sneeuw of ijscondities rijden op hele smalle (spike) winterbanden.

van het weekend een stukje gereden en kwam ik plots ineens bij de afsluitdijk terecht en heb daar wat foto's genomen zitten super mooie foto's tussen naar mijn inziens en aangezien jullie ook helemaal wild zijn van foto's heb ik ze maar even geupload :D IK WIL NIEUWE VELGEN (Was de winter maar alvast voorbij :()

ouwpjm-1.jpg

qq6639-1.jpg

2r6cgig-1.jpg

2ekkm5f-1.jpg

Foto's zijn trouwens genomen met mijn Blackberry :P (Dus kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar het idee is er ;))

Mooi plekje, mooie foto's :D
Ik ben zaterdagavond nog ff afsluitdijk heen en weer geweest (was toen echter al donker)... ziet er wel apart uit, zo'n bevroren ijselmeer :)

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!