Voorstellen Mic9n3

Hoi allemaal, Michel hier en ik ben nieuw op het forum :)
Sinds gisteren eigenaar geworden van deze 9N3 GTI uit 2007:


Even kort over de auto;
Volgens mij is deze niet gechipt, wél zitten er al wat mods op zoals een FMIC en 3 inch downpipe.

Wie o wie heeft tips voor mij qua mods, zelf al wel aan onderstaande gedacht om binnenkort te doen.

- Oversized Turbo Tip
- RAM air intake
- Red top bobines (R8)
- Andere DV, (graag hoor ik welke jullie hebben, of dit een diverter is of een volledige BOV (met de eventuele nodige aanpassingen)
- Andere bougies?, Brandstofpomp van APS wellicht.
- 200 Cells Sportkat.

Natuurlijk hoor ik graag jullie tips, upgrades en ideeën! ;)
 

Bijlagen

  • 9n3.jpg
    9n3.jpg
    478.4 KB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
Welkom! De RamAIR is een aanrader, blaast heerlijk af. Als DV raad ik je de FMDV008 van Forge aan. Deze komt met een setje veren waarmee je de veer kan aanpassen op basis van je turbodruk. Blijf van de BOV af, deze zorgt alleen maar voor storingen op dit blok (tenzij je je LMM uitschrijft, maar ook dat vind ik geen aanrader). Redtops zijn bij een gechipte motor (zo lees ik) een aanrader, bij een gechipte motor kun je ook de bougies een graden kouder pakken (let op de gap), anders is het niet echt nodig. De brandstofpomp van APS zit er bij mij ook in en dat is echt een pluspunt.

Voor de rest N112/N249 en SAI uitschrijven (even googlen) voor een betere gasresponse. Onderhoud is bij deze blokken key en dan gaan ze echt heel lang mee. Wat heeft het blok gelopen?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jubblegum en Mic9n3
Welkom! De RamAIR is een aanrader, blaast heerlijk af. Als DV raad ik je de FMDV008 van Forge aan. Deze komt met een setje veren waarmee je de veer kan aanpassen op basis van je turbodruk. Blijf van de BOV af, deze zorgt alleen maar voor storingen op dit blok (tenzij je je LMM uitschrijft, maar ook dat vind ik geen aanrader). Redtops zijn bij een gechipte motor (zo lees ik) een aanrader, bij een gechipte motor kun je ook de bougies een graden kouder pakken (let op de gap), anders is het niet echt nodig. De brandstofpomp van APS zit er bij mij ook in en dat is echt een pluspunt.

Voor de rest N112/N249 en SAI uitschrijven (even googlen) voor een betere gasresponse. Onderhoud is bij deze blokken key en dan gaan ze echt heel lang mee. Wat heeft het blok gelopen?

Hey en bedankt voor je bericht! Ik ga me even verdiepen in de DV welke je aangeeft. LMM uitschrijven was ik inderdaad niet van plan, ooit gehad bij een gekochte auto en persoonlijk alleen problemen mee gehad. N112/N249 wil ik zeker gaan doen, kijken of me dit zelf lukt :) Over de brandstofpomp, heb je ook je injectoren aangepakt? Of echt alleen de pomp.

De km stand van de wagen is 141,250, voorzien van een kleine beurt (olie 5w30 TD van Castrol Edge meen ik, hier en daar een filtertje etc)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
Hey en bedankt voor je bericht! Ik ga me even verdiepen in de DV welke je aangeeft. LMM uitschrijven was ik inderdaad niet van plan, ooit gehad bij een gekochte auto en persoonlijk alleen problemen mee gehad. N112/N249 wil ik zeker gaan doen, kijken of me dit zelf lukt :) Over de brandstofpomp, heb je ook je injectoren aangepakt? Of echt alleen de pomp.

De km stand van de wagen is 141,250, voorzien van een kleine beurt (olie 5w30 TD van Castrol Edge meen ik, hier en daar een filtertje etc)

Het af halen van de N112/N249 is niet zo moeilijk. De secundaire luchtpomp is wat lastiger en heb je ook een plaatje voor nodig om iets af te 'doppen' op het motorblok zelf. Hou rekening met het feit dat je deze sensoren moet laten uitschrijven als je ze verwijderd (met een weerstandje kan ook, maar niet aangeraden).

Je kan ook met een stukje vacuumslang een directe verbinding trekken naar de brandstofdrukregelaar en de DV, dan 'bypass' je het (oftewel, betere gasresponse), maar hoef je even niet na te denken over het uitschrijven. Dat zou je dan eventueel samen met een chip kunnen laten doen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Even een update over de wat ik dacht standaard DV. Er zit toch een Forge op, zie foto: A961F076-FED2-491B-9EF6-EE53193C0BC5.jpeg

wat me opvalt is dat ik niet heel erg het “psshh” geluid hoor wat ik bijvoorbeeld wel had bij mijn ooit eerdere Leon met 1.8t. Kan dit zijn omdat ik nog met de standaard luchtfilterbox rij ipv een RAM open air? Groetjes! :)

D3CC521C-F78F-4E50-8489-EEEA232F8E38.jpeg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
Even snel twee foto’s gemaakt, dit is hem bij daglicht.
 

Bijlagen

  • 08DDE357-45E1-4D15-BEE5-66ACF5A7BFF8.jpeg
    08DDE357-45E1-4D15-BEE5-66ACF5A7BFF8.jpeg
    3 MB · Weergaven: 33
  • 3C624E3E-68A6-4250-96DC-F483B697A9C3.jpeg
    3C624E3E-68A6-4250-96DC-F483B697A9C3.jpeg
    3 MB · Weergaven: 30
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!