MF-stuur achteraf inbouwen, vraag m.b.t. de airbag en inbouwen.

Beste leden,

Helaas heb ik een polo zonder multifunctioneel lederen stuur.
Ik weet dat het mogelijk is om dit achteraf te plaatsen.

Nu heb ik bij BM-Onderdelen een stuur gezien,
zonder airbag voor € 275,- en € 550,- met airbag.

- Kan ik mijn huidige airbag zonder problemen over laten zetten?
- Wat is er meer nodig dan alleen een stuur? m.b.t. bekabeling en dergelijke?
- Zijn er betrouwbare inbouw adressen waar ik terecht kan? En wat zijn de kosten? (gemiddeld)

last but not least,
- geven de knoppen licht in het donker? Stick Out Tongue
 
Informeren bij Cartronic in Den Haag, die verkopen MF sturen voor VW en kunnen daar ook worden ingebouwd. Anders kijken op ebay.de, daar vind je er genoeg. Ik heb ook een MF stuur via ebay gekocht en in laten bouwen bij VAGtechniek in Nuenen. Volgens mij kun je een stuur ook in laten bouwen bij de onderdelenshop in Ochten of Surhuisterveen. Je huidige airbag gaat niet passen, die moet je dus ook nog hebben, zoals ik al zei, kijk op ebay.;)
 
Als je een orgineel Polo stuurwiel met MF wil kan je de airbag overzetten.
Wil je een GTI of R line stuur wordt het een ander verhaal...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
Goed nieuws!

Ik heb vanmorgen een splinter nieuwe (in verpakking) lederen highline multifuctionele stuur op de kop weten te tikken voor € 130,- ! Koopje of niet?
Nu nog een plek vinden waar ze dit kunnen inbouwen tegen een redelijk bedrag.
En hopen dat mn huidige airbag overgezet kan worden.
 
Dat gaat helaas niet lukken met je huidige airbag. Een MF stuur heeft een andere airbag dan het standaard stuur. Je zal dus nog op zoek moeten naar een passende airbag.
 

  • quote_icon.png
    Oorspronkelijk geplaatst door srk81
    Als je een orgineel Polo stuurwiel met MF wil kan je de airbag overzetten.
    Wil je een GTI of R line stuur wordt het een ander verhaal...

    Je hebt gelijk Siep, ik ging uit van een GTI stuur/Golf6/Scirocco.:oops:



    Weten jullie het zeker? Ik heb de stuur inmiddels en de pasvrom ziet er inderdaad exact het zelfde uit als een stuur zonder knoppen.
    Ik lees onderaan dit topic een bericht van JVB dat dit niet het geval is.
    Ik ben nu ff de weg kwijt
    :confused:










 
Er zijn 2 soorten airbags en 4 soorten sturen in gebruik in de 6R.

Het eerste type airbag wordt gebruikt in:
1) Het kunststof stuur zonder MF
2) Het lederen stuur zonder MF knoppen

Het tweede type wordt gebruikt in:
3) Het lederen stuur met MF knoppen
4) Het GTI stuur met knoppen (stuur met afgeplatte onderkant)

Je kan de airbag dus uitwisselen tussen stuur 1 en 2 en tussen 3 en 4.
Ik meende uit jouw bericht te begrijpen dat je nu stuur 1 of 2 hebt en naar type 3 toe wil gaan. Vandaar mijn antwoord dat dit helaas niet kan.
 
Het GTI stuur met of zonder MF knoppen heeft dezelfde airbag.
"Mijn tabel" had ik overigens gevonden via eerder bijdrage aan dit Forum. Zie: Titel: "GTI stuur" van 2 november 2010.

Dit is de originele tabel van Motor-talk.de http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=691078

De vorm van de airbag is in alle gevallen hetzelfde, maar de klemmen waarmee de airbag in het stuur vast zit zijn anders van constructie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan het morgen wel voor je opzoeken in ETKA als me een mailtje stuurd met het chassisnr. Dan mail ik je terug met onderdeel nrs en pr codes. Via pb kan je mn email adres van de zaak krijgen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
Dankje JvB ;)
Was er benieuwd naar omdat ik t zelf ook heb overwogen, maar later toch besloten mn huidige stuur te behouden ;)
Heb nooit antwoord gehad op die vraag en ik moet zeggen dat ik nog nooit heb gezocht op t forum voor dat antwoord, maar ong vanaf januari 2011 kan ik aardig terug halen qua geheugen wat er wel en niet gepost is ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Er zijn 2 soorten airbags en 4 soorten sturen in gebruik in de 6R.

Je kan de airbag dus uitwisselen tussen stuur 1 en 2 en tussen 3 en 4.
Ik meende uit jouw bericht te begrijpen dat je nu stuur 1 of 2 hebt en naar type 3 toe wil gaan. Vandaar mijn antwoord dat dit helaas niet kan.


Je hebt gelijk, ik heb intussen de berichten gevolgt en ben van plan een afspraak te maken voor inbouw bij vagtechniek.nl met mf-airbag.
Ik ben beniewd! Schijnt dat er 2 kabeltjes getrokken moeten worden en het één en ander met de computer gedaan moet worden :)
Iemand ervaring met Vagtechniek.nl en in het bijzonder dhr. Lucas?
 
Ik ben ook bij Vagtechniek in Nuenen geweest voor inbouw van een MF stuur. Lucas heeft mij hiermee geholpen. Aardige jongen en weet wat hij doet, een echte vakman. Als je een afspraak met ze maakt kun je het beste even vertellen wat voor stuur je hebt en even vragen of zij de evt ontbrekende kabels op voorraad hebben liggen zodat ze meteen alles kunnen regelen. Na mijn eerste bezoekje aan Vagtechniek moest ik namelijk nog een keer terugkomen omdat ze een benodigde kabel niet op voorraad hadden liggen. :wink: Succes.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!