MF inbouwen in cross polo 6R

Hallo, vandaag had ik besloten om een multifunctioneel stuurwiel in te gaan bouwen in mijn cross polo van 2015.
Ik had hiervoor het topic: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/how-to-6r-mfs-multifunctie-stuur-inbouwen.10696/ als voorbeeld.
Alle onderdelen voor de ombouw had ik al in huis, gekocht via marktplaats of via ali express. Ik was er helemaal klaar voor om dit klusje te fiksen. Het pakte echter anders uit.
Na het verwijderen van de 2 beschermkapjes rondom de stuurkolom zag ik dat de opbouw compleet anders is dan uit het voorbeeld.29679 29683 29684
Het stuur en de onderdelen die ik had passen niet op deze stuurkolom.
In het VIN staat de codering 6R.
Ik kom op de stuurkolom-onderdelen overal stickers tegen met de code 6C, nu is mijn vraag heb ik nu een 6R met de stuurkolom van een 6C of wat is hier aan de hand.
 

Bijlagen

  • 20190731_140750.jpg
    20190731_140750.jpg
    785.3 KB · Weergaven: 6
  • 20190731_140743.jpg
    20190731_140743.jpg
    722.2 KB · Weergaven: 6
  • 20190731_140743.jpg
    20190731_140743.jpg
    722.2 KB · Weergaven: 6
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 
bouwjaar 2015 is volgens mij al de 6C. de 6R is eind 2013/begin 2014 uit productie gegaan en de geupdate versie, 6C, werd geboren!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Polo 6R kreeg chassiscode 6R. Daar het chassis niet is gewijzigd, kreeg de 6C dezelfde code. Het verschil zit hem in de elektronica. Mocht je nu een stuurkolomschakelaar hebben met of zonder cruisecontrol en / of MFA bediening, is het verstandig om een “kale” stuurkolomschakelaar te plaatsen.

Kabelboom(pje) kan er wel tussen maar is vaak afhankelijk van de opties op je auto. De guide van de 6R kan je compleet vergeten. Een berichtje naar Cartronics helpt wel, die kunnen je vast te woord staan.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Een 6C stuur past en werkt wel in een 6R. Ik had zelf een Golf 7 R stuur (witte verlichting) in mijn Polo. Het enige wat niet werkt is cruise control op het stuur, de ECU ondersteunt dat niet. De verlichting werkt ook niet, mits je een T6 BCM plaatst.

Overigens hebben bovengenoemde wel degelijk zo’n nieuwere variant in hun auto.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Een 6C stuur past en werkt wel in een 6R. Ik had zelf een Golf 7 R stuur (witte verlichting) in mijn Polo. Het enige wat niet werkt is cruise control op het stuur, de ECU ondersteunt dat niet. De verlichting werkt ook niet, mits je een T6 BCM plaatst.

Overigens hebben bovengenoemde wel degelijk zo’n nieuwere variant in hun auto.
Met aangepaste knoppen uit een scirocco.
Maar als dingen op je stuur op je stuur niet werken is het toch een manco.
Je koopt toch geen stuur om de helft niet te laten werken.
Dus werkt het alleen na grondige aanpassingen
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Met aangepaste knoppen uit een scirocco.
Maar als dingen op je stuur op je stuur niet werken is het toch een manco.
Je koopt toch geen stuur om de helft niet te laten werken.
Dus werkt het alleen na grondige aanpassingen
Ik zeg ook niet dat je een stuur moet nemen met cruise . De knoppen worden trouwens niet aangepast, enkel vervangen wanneer je een stuur koopt met cruise control of als je een andere kleur led wil.

Zie bijlage voor mijn stuur, met witte ledjes. Deze heb ik laten zitten want vond ik mooier staan dan rood.B57F8267-5135-401D-BE14-07CCB86F36D3.jpeg
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Je kan wel kijken voor een mf stuur met knoppen links. Voor je radio en telefoon bediening. Ook leuk en origineel.

Is inderdaad ook een optie, maar ik ben eigenlijk wel van plan om een 12-knops mib stuur te plaatsen. Dit zal ik samen met een mfa+ teller doen, zodat ik ook echt wat heb aan de knoppen rechts. Ik heb nog wel een 12-knops stuur liggen van mijn Passat, ik kan die er altijd eens inzetten om te kijken wat wel en niet werkt. Ik heb ook geen idee welk protocol mijn huidige teller gebruikt, ik neem aan dat dat BAP is, anders kan er sowieso niet gepraat worden met de rns315.

Morgen krijg ik een lederen stuur binnen zonder knoppen, voor tijdelijk, omdat het originele stuur veel te glad is. Dan kan ik op mijn gemak de boel bij elkaar scharrelen ;)

Zie bijlage voor mijn stuur, met witte ledjes. Deze heb ik laten zitten want vond ik mooier staan dan rood.B57F8267-5135-401D-BE14-07CCB86F36D3.jpeg
Mooi!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!