[Menaz] SEAT Altea XL & Ibiza, maar binnenkort een Polo GTI!

Hallo,

Mijn naam is Dennis en ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik in de markt ben voor een nieuwe Polo GTI.

Allereerst mijn complimenten voor dit forum en de grote schat aan informatie die hier te vinden is. Het ziet er allemaal professioneel uit.

Dan mijn (huidige) wagenpark. Die bestaat uit een (privé) SEAT Altea XL 1.4TSI Style, met chip van JD Engineering. De Altea staat vanaf maart bij ons voor de deur, omdat we sinds een paar maanden een tweede kindje te hebben. En dan is extra ruimte wel lekker. Vóór de Altea hadden we een SEAT Ibiza 1.8 20VT uit 2006. Echt een geweldig scheurijzer. Nog steeds jammer dat die weg is.

En dan staat er op dit moment nog een (zakelijke) SEAT Ibiza 1.4 16V Sport-Up. Die auto is een voorloopauto, omdat ik op 1 juli bij een nieuwe werkgever ben begonnen. De Ibiza moet straks plaats gaan maken voor een Polo GTI, omdat ik daar vanaf het moment dat hij uitkwam al verliefd op ben. Het uiterlijk, de volwassenheid, echt top. Dit in tegenstelling tot de nieuwe Ibiza (Cupra), die ik echt teleurstellend vind qua uiterlijk en innerlijk. Wel even wennen, een VW, want die Ibiza is inmiddels onze zesde SEAT. :mrgreen:

De Polo GTI wordt dus eigenlijk de echte opvolger van onze ex-Ibiza Cupra. Ik ben erg benieuwd hoe de 1.4TSI Twincharger met 180pk zich verhoudt tot de 1.820VT met 180pk. De 22ste ga ik proefrijden bij PON.

Tot slot nog wat plaatjes.

Huidige wagens:
dlotmt4zy8.jpg


bdg22y2s16-1.jpg


s4keffvsz3-1.jpg


De "voorganger" van de GTI: :cool:
z4ufewzkak-1.jpg


1illgxxiaa-1.jpg
 
Re: [Menaz] SEAT Altea XL & Ibiza, maar binnenkort een Polo

Ha, bekende naam! :lol:

Zit daar nog steeds. Als admin zelfs. :mrgreen:

GTI moet nog besteld worden. Uiterlijk januari rijden.
 
Re: [Menaz] SEAT Altea XL & Ibiza, maar binnenkort een Polo

Was een leuke proefrit gisteren. De Polo GTI is eigenlijk twee auto's in één. Je kunt er normaal in alle rust mee rijden over de snelweg en in de stad, maar je kunt hem ook op zijn flikker geven en dan is hij echt behoorlijk snel. Hij ligt ook als een blok in de bochten. Ben vanaf PON via de A1 en A30 bij Lunteren van de snelweg gegaan en heb daar een tijd lekker door de Gelderse Vallei over bochtige weggetjes gescheurd. En dan kun je er echt leuk mee gooien en smijten. Ben trouwens fan van DSG.

Verder voelt hel allemaal een klasse beter dan in een Ibiza. Mooie materialen, kleine details zoals stoffen bekleding op de armsteun in de deur, goede stoelen en na 31K als demo gebruikt te zijn toch nog helemaal rammelvrij. Opvallend detail: de accu ligt onder het reservewiel vanwege de gewichtsverdeling.

Het gaat dus als het aan mij ligt zeker een GTI worden. Stond binnen bij PON een helemaal complete vijfdeurs donkerblauwe, inclusief Advance-pakket, Detroit velgen en zelfs met het GTI-kinderstoeltje. Zag er ook erg mooi uit, maar die kleur zal wel erg tegenvallen zodra je hem naar buiten rijdt. Onder spotjes is het allemaal net even mooier.

Ik blijf bij wit. Dan komen alle details mooi uit.

Nu bestellen is week 43/44 rijden. Zal dus waarschijnlijk wel januari worden dat hij op kenteken gaat. Volgende week maar even langs de dealer.

Het was dezelfde auto als in alle bladen en alle websites heeft gestaan. Kenteken om te onthouden. :+

f056ce1c888c8195d571e6c-1.jpg


7258a3e5619aa793e141601-1.jpg


4ec2ee16c20732e36b2ef88-1.jpg


0fa7703f14601788c1d52cd-1.jpg


207c5c06a965c44e63cb318-1.jpg


d2c1e80fae4f1e15b220f3c-1.jpg


0c5d33b788f57853b26eccf-1.jpg
 
Re: [Menaz] SEAT Altea XL & Ibiza, maar binnenkort een Polo

Als het goed is, dan krijg ik vandaag de definitieve offerte. Dan zou hij in september besteld gaan worden voor aflevering in januari.

VW Polo GTI 1.4TSI DSG
Kleur: Flashrood
Bekleding: Jacky

Opties:
- Executive Plus-pakket
- Advance pakket
- Winter-pakket
- Licht & Zichtpakket
- Airbag bijrijder uitschakelbaar
- 17" LM-velgen Detroit
- 5-drs-uitvoering met elec. ramen achter
- Park distance control
- Multif. stuurwiel met tiptronic

Accesoires:
- iPhone 4-adapter
- GTI kinderstoel
 
Re: [Menaz] SEAT Altea XL & Ibiza, maar binnenkort een Polo

Door omstandigheden is de bestelling helaas iets vertraagd. Maar deze week gaat hij gelukkig besteld worden.

Eerste onderdeel is inmiddels wel in the pocket! :mrgreen:

1562-1.683
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!