Melding RNS310 niet genoeg opslagruimte terwijl er 32GB SD kaartje in zit

Geachte Dames en Heren,

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest om alle navigatie kaarten mbt de RNS310 te bemachtigen van dit jaar
en dat is wel redelijk gelukt. Ondertussen heb ik van bijna heel europa de nieuwste kaarten geinstalleerd zoals
die van Frankrijk etc etc etc.

Op een bepaald moment liep ik tijdens het installeren van die kaarten tegen het probleem aan dat mijn 8GB
kaartje vol liep en dat mijn RNS310 tijdens het installeren van een van de kaarten dit aangaf. Dus ik heb een
32GB SD kaartje aangeschaft zodat ik voortaan genoeg plek zal hebben om dit te doen.

Hier komt het probleem, als ik nu weer een kaart probeer te installeren blijft hij als nog zeggen dat ik
niet genoeg space hebt en dat het kaartje vol is terwijl er nu gewoon net geen 8GB op staat aan kaarten
(die ik gewoon heb overgecopieerd van het andere geheugen kaartje en die dus ook gewoon werken)

Als ik in de settings scherm kijk van de RNS310 en ik ga naar status geheugen kaart dan word er gewoon netjes
aangegeven dat er een 32GB geheugen kaart in zit, dus hij ziet het wel en er word gewoon aangegeven
hoeveel ruimte ik nog overheb.

Dus mijn vraag is, wie heeft er meer ervaring met het overgaan naar een groter geheugen kaartje
en heeft iemand ook dit probleem gehad en HOE is dit probleem opgelost?

Ik hoor graag van jullie

Mvg

DrDeathhand
 
Je kunt de kaarten niet van een geheugen kaart kopiëren naar je nieuwe kaart, je moet ze daadwerkelijk vanaf de cd opnieuw overzetten op je nieuwe geheugenkaart!!
succes...
 
ik heb dat probleem ook gehad met mijn 8GB SD.
Na wat zoekwerk öp internet bleek mijn fout te zijn dat ik ook V4 Hoofdwegen Europa geïnstalleerd had.
ik ben toen opnieuw begonnen met installeren en heb deze weggelaten. en nu 12 cd op mijn SD-Card.
En Hoofdwegen Europa gewoon op cd.
 
Huh waarom zou hoofdwegen V4 een probleem zijn dan?Stick Out Tongue
Ik heb benelux en duitsland met hoofwegen (alles V4) en dat ging prima op een 16gig kaartje;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Huh waarom zou hoofdwegen V4 een probleem zijn dan?Stick Out Tongue
Ik heb benelux en duitsland met hoofwegen (alles V4) en dat ging prima op een 16gig kaartje;)

Ja klopt dat ging bij mij ook maar toen ik nog meer kaarten wilde installeren kreeg ik de melding dat er geen ruimte meer was.
misschien is het bij jou anders. ik heb nu Baltische staten, Oost/centraal Europa, Griekenlanden, Iberia, Italië, Frankrijk, Alpen,
Groot Brittannië & Ierland, Duitsland, Benelux, Scandinavië en Turkije op een 8GB SD-CARD staan.
Dit lukte mij niet toen ik Hoofdwegen had geïnstalleerd. misschien als je hem als laatste installeerd, maar dat heb ik niet geprobeerd.
 
Je kunt de kaarten niet van een geheugen kaart kopiëren naar je nieuwe kaart, je moet ze daadwerkelijk vanaf de cd opnieuw overzetten op je nieuwe geheugenkaart!!
succes...

Beste Panni,

Dus al staan die kaarten netjes goed geinstalleerd op die 8GB kaart kan je ze niet overcopieren??

Ik bedoel, ik heb dat dus wel gedaan en alle kaarten worden gewoon van die 32GB kaartje netjes uitgelezen, enigste wat ie dus niet doet is zien dat er meer ruimte is als die 8GB?? OF word dat ergens op het kaartje bij gehouden wat ik dan dus mee copieer als ik die shit overcopieer naar het 32GB kaartje??

Ben benieuwd, anders indd maar opnieuw alles installen
 
Dat schrijft ze inderdaad ja ;)

maar wat je ook kunt proberen is de sd kaart leeggooien (evt formateren) en dan vanaf een volledig lege sd kaart alles gaan installeren?
en dan de hoofdwegen als laatste of helemaal niet installeren zoals JohnnyWalker?
 
VW  6R  1.2TDI 
Hallo besten DrDeathhand

Kan je jammer genoeg niet helpen met jouw vraag ik heb er wel 1 aan jouw.
Hoe krijg je de gedownloaden kaarten goed op een cd ???
Heb volgens het boekje gedaan maar als ik ze in nav stop zegt die CD fout melding.
weten jullie hier iets op???
 
ik heb dat probleem ook gehad met mijn 8GB SD.
Na wat zoekwerk öp internet bleek mijn fout te zijn dat ik ook V4 Hoofdwegen Europa geïnstalleerd had.
ik ben toen opnieuw begonnen met installeren en heb deze weggelaten. en nu 12 cd op mijn SD-Card.
En Hoofdwegen Europa gewoon op cd.
Klopt. Dat is het. Zit hem erin dat in Hoofdwegen bestanden staan met dezelfde naam als op de landen-CD's en dat slikt hij niet altijd.

Ik heb heel Europa, dus dan is hoofdwegen niet eens meer nodig.
 
Laatste post is alweer een tijdje geleden maar toch even dit onderwerp nieuw leven inblazen :mrgreen: Ik loop een beetje tegen hetzelfde probleem aan: heb zo'n beetje alle maps V4 van Europe en na de 10e CD kreeg ik ook de melding dat de SD kaart vol zit! De SD card is een 16 GB SDHC Sandisk. Aantal maps bij elkaar was ~ 6 GB dus nog 10 GB ruimte. Hierna maar een ander SDHC kaartje gebruikt: 8 GB ultra SD ook van Sandisk. Echter weer hetzelfde probleem: bij disk 11 de melding dat de SD kaart vol zit. Lijkt erop dat zo'n 10 CD's het maximum is. Iemand anders wel gelukt om alle mappen op 1 SD te krijgen? Ik heb de verbindings wegen EU niet geinstalleerd op aanraden van eerdere postings.
Ben niewsgierig wat de trick is (als die al bestaat)
 
ook niet zo lang geleden alle landen vanaf CD op de SDkaart gezet, zonder probleem duurde wel wat lang maar ja moet je er voor over hebben, wel alles op 1 systeem geregeld via de setup, dus niet op een computersysteem. groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Dat heb ik dus ook gedaan: CD's in de RNS 310 copieren naar SD. Echter na 10 CD's de melding dat de SD kaart vol zit terwij er nog ruim 2 GB ruimte is.
Mischien licht het wel gewoon aan mijn RNS 310. In ieder geval bedankt voor de reactie. Groet, Ger
 
Volgens mij zit het 'm toch in die kaart Hoofdwegen Europa. Ik heb ook een 32gb kaartje erin en alle kaarten van Europa die ik heb kunnen vinden erop gezet. Maar ZONDER de kaart Hoofdwegen. Alles bij elkaar zeker zo'n 10gb. En nog zo'n 15gb aan muziek erop :mrgreen: Maar wel eerst beginnen met een leeg, vers geformateerd Sandisk kaartje en dan map voor map in de RNS vanaf cd installeren. Kost even tijd maar het werkt wel. En dat geheugenkaartje werkt dan alleen in jouw auto. Kopieren van kaarten op de PC en dan in de auto plaatsen gaat nooit werken.
Had overigens al wel eens nieuwe kaarten verwacht (nu V4) Of weet iemand of er al kaarten V5 uit zijn?
 
Volgens mij zit het 'm toch in die kaart Hoofdwegen Europa. Ik heb ook een 32gb kaartje erin en alle kaarten van Europa die ik heb kunnen vinden erop gezet. Maar ZONDER de kaart Hoofdwegen. Alles bij elkaar zeker zo'n 10gb. En nog zo'n 15gb aan muziek erop :mrgreen: Maar wel eerst beginnen met een leeg, vers geformateerd Sandisk kaartje en dan map voor map in de RNS vanaf cd installeren. Kost even tijd maar het werkt wel. En dat geheugenkaartje werkt dan alleen in jouw auto. Kopieren van kaarten op de PC en dan in de auto plaatsen gaat nooit werken.
Had overigens al wel eens nieuwe kaarten verwacht (nu V4) Of weet iemand of er al kaarten V5 uit zijn?

Ik heb dus niet de CD met Hoofdwegen Europe geinstalleerd en krijg er toch niet meer op dan zo'n 6 GB aan kaarten. SD is Sandisk geformarteerd FAT 32 en is 16 Gb.
Welke V4 zoek je nog? Ik heb ze allemaal V4 hier voor EU. Als je wil weten waar stuur anders maar een PB.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!