meer vermogen uit een 1.4 16v blok?

dann

Actief lid
160
41
37
hallo,
ik heb een vraag, ik heb een polo (highline) 1.4 16v 75pk, maar ik wil meer pk's uit me motor kunnen halen, er is mij worden verteld dat ik me motor tot max 83pk, kan laten chiptunen, is dat zo? of zijn er nog meer snufjes waar door ik meer pk's kan krijgen? of ben ik met een 16v blok erg beperkt????
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
zoals het onderschrift van iemand hier op het forum luidt, alles is te maken.
Ben alleen bang dat het plaatsen van bijv. een turbo je veel geld gaat kosten. Een ander uitlaatsysteem levert denk ik niet echt veel extra vermogen op.

Maar er lopen er hier bij met zoveel verstand van auto's dat er wellicht nog ideeën zijn.
 
@dann
Chiptunen met zo'n blok...tja, daar haal je niet zo veel uit met je huidig blok. De meeste pk's haal je uit een motor met bijv. een turbo, G-Lader, Kompressor...dus een geblazen motor.
Het beste wat jij zou kunnen overwegen is andere nokkenassen, spaghettispruitstuk en eventueel later een turbo erop bouwen...
 
denk dat je idd moet zoeken naar spagetti spruitstuk en een andere nokkenas, echter weet ik niet of een nokkenas nog mogelijk is tegenwoordig gezien je computer je ontstekingstijdstip + inspuitmoment/tijd verandert als de motor 'niet loopt volgens het boekje' (andere kleptiming dus)

denk dat je deze combi's icm een turbo en KMS systeem oid zou moeten doen, echter kun je dan net zogoed een 1.8 20v T motor kopen voor dat geld!
 
heren dankje,
ik weet ongeveer voldoende, dus met andere woorden, chiptunen heeft niet zo veel zin, zonde van het geld voor weinig pk;s, dus ik ben eingelijk heel veel geld kwijt als ik meer power uit me motor wil halen.
bij welke bedrijf/site kan ik kijken waar ze turbo's in bouwen?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!