media in dashboard kastje

hallo forum leden

ik wil graag weten of de media in aansluiting in het dashboard kastje van een polo 6r
universeel aan te sluiten is op een rcd 310 dus of hij altijd past eigenlijk ik kan er een kopen voor een leuke prijs als dat zo is hak ik de knoop door .

b.v.d michael
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
Past zonder probleem, is 5min werk om te installeren. Handschoenkastje uitbouwen radio uithalen, kabelset aansluiten, radio en handschoenkastje terug en klaar.

Als je nu al af fabriek een aux aansluiting heb moet je niets coderen anders is er kans dat je het wel even moet coderen met de vagcom.
En de kabel tussen de radio en de mediabox zit die er ook al? Die heeft de verkoper er namelijk niet bij.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
Let goed op bij de MDI-kabels, de oude versie is heel kort. Dan heb je weinig speelruimte achter je RCD/RNS

Als je 3 weken de tijd hebt:
WIRING HARNESS VW MEDIA-IN MDI FOR RNS510 RCD510 RNS315 | eBay
Uit China voor € 30,-

Wiring harness adapter VW Media-in MDI RCD 310 510 RNS 510 | eBay
Uit Duitsland voor € 43,-

Hier complete sets vanaf € 111,- inclusief verzendkosten. Compleet set bestaat uit 3 onderdelen: MDI-kastje, aansluitkabel voor RCD/RNS en ook een USB/IPOD adapter erbij.
MDI Sets
 
Let goed op bij de MDI-kabels, de oude versie is heel kort. Dan heb je weinig speelruimte achter je RCD/RNS

Als je 3 weken de tijd hebt:
WIRING HARNESS VW MEDIA-IN MDI FOR RNS510 RCD510 RNS315 | eBay
Uit China voor € 30,-

Wiring harness adapter VW Media-in MDI RCD 310 510 RNS 510 | eBay
Uit Duitsland voor € 43,-

Hier complete sets vanaf € 111,- inclusief verzendkosten. Compleet set bestaat uit 3 onderdelen: MDI-kastje, aansluitkabel voor RCD/RNS en ook een USB/IPOD adapter erbij.
MDI Sets

Helemaal top ! Ik kan de unit inc dashboard kastje voor 60 inc verzenden kopen dus dan komt het nog op 90 euro denk dat ik toch naar een nieuwe ga kijken bedankt iedereen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
Helemaal top ! Ik kan de unit inc dashboard kastje voor 60 inc verzenden kopen dus dan komt het nog op 90 euro denk dat ik toch naar een nieuwe ga kijken bedankt iedereen!
De units van de laatste link zijn niet nieuw.

Voor de Polo 6R heb je nog een houder nodig voor de MDI:
mdi-parts.png
10 =
1 stuks nr. 6R0971845L
retainer for control unit. retainer for control unit; 'MDI'
11 =
2 stuks nr. N 90698606
hexagon socket head panel bolt. hexagon socket head panel bolt; 4,2X16
12 =
2 stuks nr. N 90698801
speed nut. speed nut; 4,2X16X12

Totaal zo'n € 8,-

Nachrüsten Media In Welche Teile werden Benötigt? Seite 2 : Schau mal bei amazon etc. Da gibt es Dock Verlängerungskabel (...
 
Oke ik heb zitten kijken naar die setjes er zijn dus verschillende bij de eene verlies je de standard aux aansluiting en bij de andere niet .
Of kan je bij die eene waar je de aux verliest er weer aux en usb opmaken zodat het allebij werkt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
Oke ik heb zitten kijken naar die setjes er zijn dus verschillende bij de eene verlies je de standard aux aansluiting en bij de andere niet .
Of kan je bij die eene waar je de aux verliest er weer aux en usb opmaken zodat het allebij werkt?
Als je al een af-fabriek AUX aansluiting hebt, wordt met deze met onderstaande setjes doorgelust.

Aux + USB:
VW MEDIA-IN BOX - MDI KIT for cars with AUX input + USB adapter - 5N0035341F
€ 99,- Gebruikte unit met een extra middenconsole houder om de mdi-unit zelf heen.
VW MEDIA-IN - MDI KIT + USB adapter - for cars with AUX - Retrofit - 5N0035342E
€ 119,- Nieuwe? unit.

Dezelfde setjes zijn ook te krijgen met een MDI->Ipod adapter in plaats van een MDI->USB adapter.
Adapters zijn ook los te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je al een af-fabriek AUX aansluiting hebt, wordt met deze met onderstaande setjes doorgelust.

Aux + USB:
VW MEDIA-IN BOX - MDI KIT for cars with AUX input + USB adapter - 5N0035341F
€ 99,- Gebruikte unit met een extra middenconsole houder om de mdi-unit zelf heen.
VW MEDIA-IN - MDI KIT + USB adapter - for cars with AUX - Retrofit - 5N0035342E
€ 119,- Nieuwe? unit.

Dezelfde setjes zijn ook te krijgen met een MDI->Ipod adapter in plaats van een MDI->USB adapter.
Adapters zijn ook los te krijgen.
Ik ga voor de 2e de eerste past niet in mijn auto denk is voor een golf denk ik.
En idd die met usb ik heb niks van appl*.

131 euro inc verzenden foto's volgen !
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
De mediabox is hetzelfde en de kabel tussen de media box en de radio is anders .
Klopt dit of zie ik het helemaal verkeerd?
Je hebt gelijk.

Als je nu al een AUX aansluiting hebt in je auto, dan vervalt deze met een normale MDI kabel. Deze kan je alleen doorlussen met een MDI kabel kabel die geschikt is voor AUX.

Verder kan er in de genoemde setjes verschil zitten in de bijgeleverde adapters, USB of IPOD etc.
 
Je hebt gelijk.

Als je nu al een AUX aansluiting hebt in je auto, dan vervalt deze met een normale MDI kabel. Deze kan je alleen doorlussen met een MDI kabel kabel die geschikt is voor AUX.

Verder kan er in de genoemde setjes verschil zitten in de bijgeleverde adapters, USB of IPOD etc.
Dan ga ik toch weer eens kijken of de verkoper die mediabox nog heeft !
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!