maximale snelheid discussie

Denk dat de meeste mensen het niet echt boeit Stick Out Tongue.

Er zullen genoeg autofanaten zijn die binnen oaar maanden die begrenzer eraf kunnen halen :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Ben benieuwd of Volvo het straks nog "lekker" gaat doen bij de nieuwe leasecontracten ;)
Zodra er automatisch maximale snelheden gehanteerd gaan worden, eis ik ook dat het CJIB zichzelf opheft.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
nou dit boeit echt niemand denk ik, die begrenzer is er zo vanaf, kijk hoe simpel je bij een AMG de brenzer op 330 zet... wat zal dit dan uitmaken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Moedige stap van Volvo!

Als ik voor mijzelf spreek zou het me echt 0,0 interesseren, ik rijdt zelf maximaal 10 km/u te hard soms, kan er echt niet wakker van liggen. Denk ook dat veel lease rijders niet de 180+ rijden hier in Nederland en ze daar dus ook geen last van gaan krijgen.

Denk sowieso dat we steeds meer die kant op gaan dan het aan banden gelegd gaat worden, begrenzer er af laten halen kan uiteraard, maar ook daar denk ik dat we in de toekomst niet meer mee weg komen (lees: als je aangehouden wordt of een ongeval maakt en ze komen er achter == niet verzekerd en/of je krijgt bij de APK straks een controlepunt erbij net als met de roetfilters straks..)

Snap wel dat er hier veel speed-freaks rond hangen die het met mijn standpunt natuurlijk niet eens zijn en zullen worden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Moedige stap van Volvo!

Als ik voor mijzelf spreek zou het me echt 0,0 interesseren, ik rijdt zelf maximaal 10 km/u te hard soms, kan er echt niet wakker van liggen. Denk ook dat veel lease rijders niet de 180+ rijden hier in Nederland en ze daar dus ook geen last van gaan krijgen.

Denk sowieso dat we steeds meer die kant op gaan dan het aan banden gelegd gaat worden, begrenzer er af laten halen kan uiteraard, maar ook daar denk ik dat we in de toekomst niet meer mee weg komen (lees: als je aangehouden wordt of een ongeval maakt en ze komen er achter == niet verzekerd en/of je krijgt bij de APK straks een controlepunt erbij net als met de roetfilters straks..)

Snap wel dat er hier veel speed-freaks rond hangen die het met mijn standpunt natuurlijk niet eens zijn en zullen worden ;)

Ik deel dit standpunt. Denk dat het grootste deel van de weggebruikers in Nederland nooit harder rijdt dan 150 of 160 (of 110 linker baan ARGH).
Het laatste stukje van je post wekt wel mijn zorgen want de vrijheid wordt hiermee wel ingeperkt en dat vind ik jammer..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Volvo heeft een naam als het gaat om veiligheid, ik vind het dan ook een logische zet, en sneller dan 180 is alleen voorbehouden aan rijders die denken dat dit overal nog kan, maar dat is een utopie.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Volvo heeft een naam als het gaat om veiligheid, ik vind het dan ook een logische zet, en sneller dan 180 is alleen voorbehouden aan rijders die denken dat dit overal nog kan, maar dat is een utopie.
Dat dat een Utopie is heeft denk ik een ieder hier wel een andere mening over.. belangrijker vind ik dat de mensen die wel 180+ rijden overzicht en inschattings vermogen hebben, waar het 9 van de 10 keer aan ontbreekt (en ja in NL mag dat niet die discussie hoeven we niet nog eens te voeren, het gebeurd toch wel), is het niet in DE of NL vooral Nederlanders in duitsland kunnen soms een hoop leren van de Duitsers
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Wij kijken alleen maar uit het oogpunt van ons kikkerlandje... 130 is hier de max.

Ik kwam voor werk met regelmaat in Duitsland oa richting Hamburg. 180/200 is op sommige wegen heel gewoon.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Wij kijken alleen maar uit het oogpunt van ons kikkerlandje... 130 is hier de max.

Ik kwam voor werk met regelmaat in Duitsland oa richting Hamburg. 180/200 is op sommige wegen heel gewoon.
We moeten niet vergeten dat Duitsland wel het enige land is waar dit daadwerkelijk kan, en ook dat neemt naar mijn idee steeds meer af.

Niet alleen Volvo is onderdeel van deze discussie overigens:
https://www.autoblog.nl/nieuws/adep...en-willen-je-rem-indrukken-121269#post-121269
Ik vind zelf alle regeltjes bizar te noemen.. over een aantal jaar mogen we niet eens meer poepen want dat vervuilt het zeewater..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Wij kijken alleen maar uit het oogpunt van ons kikkerlandje... 130 is hier de max.

Ik kwam voor werk met regelmaat in Duitsland oa richting Hamburg. 180/200 is op sommige wegen heel gewoon.
Inderdaad een hoop mensen hebben oogkleppen op als het om hard rijden gaat. wat heb je er aan.. waarom heb je 200pk heb je niks aan in Nederland. dat soort dingen, nou gewoon omdat ik het wil, en een gti met 200pk verkoos boven een Dacia Duster
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Denk je dat straks door gaat ?

Kan niemand meer te hard rijden op snelwegen kunnen ze geen boetes meer uitschrijven en dan missen ze veeel te veeel geld ... gaat nie gebeuren !

Geloof ook niet dat elke auto fabrikant zoals volvo dat gaat toepassen , verkopen ze straks helemaal slecht
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Ik vind het een mooie keus die gemaakt is. 180 is dan nog netjes want dat is zelfs een snelheid die hoger is dan de max op nagenoeg alle wegen. Ook zal 95% daar niks van merken aangezien die nooit die 180 aan zullen tikken. En doe je dat wel tja dan zal je geen volvo gaan rijden denk ik. En dan is het de vraag of ze het op alle modellen willen doortrekken of de special´s geen begrenzing krijgen of misschien een hogere begrenzing (250km/u).

En zoals @kdPoloRline zegt als ze het overal gaan toepassen dat het slecht verkoopt? Dat zal wel meevallen. Ook dit zijn zaken waar men aan gaat wennen als het "normaal" is geworden en je voor hoge snelheden op een circuit terecht moet met speciaal onbegrenste motoren.

De tijd zal het leren.
 
Ik ben wel benieuwd hoe merken van sportauto's hiermee omgaan, zou dit begrenzen de nieuwe standaard worden. Niemand kan me wijsmaken dat alle Porsche/Ferrari-rijders zoveel uitgeven voor enkel het merk en de 'looks'.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik ben wel benieuwd hoe merken van sportauto's hiermee omgaan, zou dit begrenzen de nieuwe standaard worden. Niemand kan me wijsmaken dat alle Porsche/Ferrari-rijders zoveel uitgeven voor enkel het merk en de 'looks'.
Gaan ze straks allemaal werken met zo'n extra sleutel die meer vermogen en een hogere top vrij geeft. zoals Bugatti dat ook heeft
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dan zou je het ook net zo goed kunnen laten zoals het nu is... (of we gaan massaal voor oldtimers die we laten restaureren, ook geen slecht idee)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!