Maurits Lagerberg: VW Polo 2002 1.4

Hoi Allemaal,

Sinds iets meer dan 2 weken in bezit van de Polo. Bevalt erg goed!
Wil uiteraard het e.e.a. opknappen/repareren en mooier maken :)

Enige foto welke ik heb van de Polo is ook mijn profielfoto. Het is geen weer om nu mooie foto's te maken!

Het lijstje voor de komende tijd;
- LED kenteken verlichting
- Antenne vervangen (6R model)
- Achterlichten (9N3 variant)
- Mistlampen set
- Toekomstig andere velgen

Waar ik nu mee bezig ben is de sensor van de stuurbekrachtiging; https://mypolo.nl/xenforo/threads/stuurbekrachtiging-en-electrische-problemen.7715/

Weet iemand toevallig welke LEDjes ik moet hebben voor de kenteken verlichting? Dan hoor ik dat graag!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Haha ja wanneer buiten het weer toelaat om mooie foto's te schieten ga ik dit doen Big Grin
Zijn wel wat dingetjes waar ik nu tegenaan loop;

- Achterruitenwisser motor is stuk
- Lekkage langs het achterlicht (links)
- En de knipperende koplampen/dashboard (zie eerste post).

Kom ik ook wel weer uit allemaal :) meeste dingen zijn eenvoudig te verhelpen!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Kleine update:

- Vanochtend de sensor los gemaakt op de stuurbekrachtings motor. Toen was het zoemen inderdaad weg net als beschreven in het artikel van Empee.
Had voor de zekerheid ook een volkswagen dealer geinformeerd naar een nieuwe sensor, deze koste bij hen 200,- en dan moest ik de oude inleveren.... gekke gang van zaken. Je zou bijna zeggen dat zij dan de oude sensor "repareren" en weer verkopen. Denk dat ik eerst de sensor er helemaal tussenuit haal en deze schoonmaak alvorens in overga tot het aanschaffen van een nieuwe sensor op Ali Express Go World Auto Parts.

- Ruitenwisser motor gezien voor 55,- (65 incl verzending), maar ga eerst even langs de sloop. Dat is lijkt mij goedkoper als er daar 1 hangt.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Tijd niets gedaan, maar hier gaat wat verandering inkomen.

Dat de stuurhoeksensor los is en hangt blijft even zo, wil geen eBay/Alibaba sensor aanschaffen niet wetende of dit het probleem oplost. Van de zomer ga ik zelf distririem set vervangen dan haal ik de huidige sensor eronder vandaan en ga ik deze nakijken, immers VW reviseert deze ook en verkoopt ze daarna weer. Ken wel wat jongens in mijn omgeving die goed zijn met dit soort dingen dat gaan we eerst proberen!

Wat ik de komende tijd wil gaan doen is het volgende:
- Nieuwe achterlichten 9N3 variant. Deze heb ik vandaag ontvangen (gekocht op marktplaats). Hopelijk morgen erin zetten (verloop kabels zitten er al bij).
- Schroefset van FK Street (verlies wel wat wegligging, maar ach), meteen reactiestangen en lagers meenemen.
- Draagarmrubbers vervangen voor..
- Mistlampen installeren
- LED Kentekenverlichting
- 6R Antenne

Dat wil ik tot de zomer eigenlijk gaan doen :) foto's gaan volgen natuurlijk!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Nou wegligging verbetert wel iets, heb hiervoor een V40 (Volvo) gereden waar ik ook een schroefset onder had gezet. Verlies iets comfort over klinkers en hobbels zeker als je een wat goedkopere set neemt ;) Ben van de plan de FK Street set te kopen welke ik ook onder de V40 had.

Overigens zitten de achterlichten erin :mrgreen:!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Zo, wel wat kunnen doen afgelopen tijd.

- Ruitenwissers vervangen
- 9N3 achterlichten gemonteerd
- Armsteun tussen voorstoelen in geplaatst.

- Stuurhoeksensor geplaatst (2e hands weliswaar). Het continu pompen van de stuubekrachtigingspomp is daarmee opgehouden, echter de sensor blijft een foutmelding geven in VCDS. 00816 - power steering sensor (g250) open or short to plus

Als ik daarover wat opzoek krijg ik de volgende punten;

- Massa verbindingen niet in orde
- Sensor kapot (lijkt me niet het geval nu)
- EGR klep vies waardoor de pomp niet genoeg vermogen krijgt. Dit vond ik op een forum (skoda volgens mij) het Fabia model uit 2002 heeft dezelfde sensor en pomp.

Wat ik ook gemerkt heb is dat wanneer ik rem (was ook met originele achterlichten het geval) ik eerst ver het pedaal moet indrukken alvorens mijn remlichten geactiveerd worden. Iemand daar een idee over? Zou een massa probleem kunnen zijn (wat weer in lijn zou liggen met de G250 stuurhoek foutmelding)..

Tot zover de update.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Zo, wel wat kunnen doen afgelopen tijd.

- Ruitenwissers vervangen
- 9N3 achterlichten gemonteerd
- Armsteun tussen voorstoelen in geplaatst.

- Stuurhoeksensor geplaatst (2e hands weliswaar). Het continu pompen van de stuubekrachtigingspomp is daarmee opgehouden, echter de sensor blijft een foutmelding geven in VCDS. 00816 - power steering sensor (g250) open or short to plus

Als ik daarover wat opzoek krijg ik de volgende punten;

- Massa verbindingen niet in orde
- Sensor kapot (lijkt me niet het geval nu)
- EGR klep vies waardoor de pomp niet genoeg vermogen krijgt. Dit vond ik op een forum (skoda volgens mij) het Fabia model uit 2002 heeft dezelfde sensor en pomp.

Wat ik ook gemerkt heb is dat wanneer ik rem (was ook met originele achterlichten het geval) ik eerst ver het pedaal moet indrukken alvorens mijn remlichten geactiveerd worden. Iemand daar een idee over? Zou een massa probleem kunnen zijn (wat weer in lijn zou liggen met de G250 stuurhoek foutmelding)..

Tot zover de update.

Dit met het remlicht heb ik ook dat ze zo laat pas gaan branden moet er wel zeggen dat ik geen foutcodes heb dus storingsvrij gaat ook om een 9n van 2004
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Sensor gekablibreerd wel geprobeerd, maar of ik doe het niet goed of het werkt niet. Iemand die weet hoe dit moet?
VCDS Lite kreeg ik wel nog steeds de foutcode te zien zoals ik aangaf in mijn eerdere post..
Remlicht is wel gevaarlijk in die zin, je kan al gedoseerd remmen zonder dat je achterliggers het door hebben denk ik dan. Kan dit de remlichtschakelaar zijn op je rempedaal?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!