Mark's 9N3 1.9TDI

Mannen!

Vandaag toch even tijd gevonden om mezelf en de Polo hier voor te stellen.
Ik ben Mark, 21jaar en ik studeer aan de universiteit van Wageningen.
Mn ouders zijn vorig jaar naar Duitsland verhuist, waardoor een auto opeens een stuk bereikbaarder was. Heb toen gekozen voor deze Polo, ze was toen een jaar oud met 35000km op de klok. Ze was toen een standaard 9N3 Sportline 1.9TDI met 130pk. Na de proefrit was ik eigenlijk gelijk verkocht en vielen de overige auto's die ik op het oog had af.

Ben dus al een jaar in het bezit van mn 'kleintje' en sindsdien is er erg veel gebeurd. T werd eigenlijk steeds gekker en heb m de laatste tijd toch steeds meer terug gebouwd naar origineel, en besloten t op kleine veranderingen en details te houden.

Voorlopig is eerst het motorgedeelte aan de beurt, 130pk gaat toch ook wel vervelen. Ben druk bezig met een firma uit Oostenrijk (alles moet hier met een TÜV keurmerk, anders krijg je t niet door de keuring) om rond de 240pk uit te komen. Dat zou dan voorlopig toch wel weer voldoende moeten zijn ;)

Verder ben ik op mn gemakje opzoek naar een setje originele 17" velgen (Exor's bij voorkeur) en een set Votex/BlueMotion zijskirts icm met een Cup Edition voorbumper, dit ook ivm de grotere intercooler die op de plannign staat. Als laatste zou een Votex/GTI Dakspoiler het uiterlijk toch wel moeten afronden.

Verder heb ik er al een aantal dingen opgezet/achteraf ingesteld. Zo gaan de deuren bij 15km/h automatisch op slot en gaat ze weer open als je de sleutel uit t contact trekt, ze heeft nu originele stoelverwarming (originele schakelaars, kabelboom en matten), cruise control, Eton Pro170 speakers, GTI Dashboard, Audi TT pedalen, Audi S3 schakelpook, en nog veel meer kleinigheidjes die ook op de foto's te zien zijn.

Mocht iemand iets hebben liggen / een tip hebben voor de onderdelen die ik zoek, ik hoor t graag :) Commentaar is natuurlijk ook welkom!

Update:

Er is ondertussen weer veel gebeurd, schroefset heeft t veld moeten ruimen evenals een boel andere onderdelen. Daarvoor in de plaats hebben weer andere details de auto gevonden. Er ligt nu nog een Votex achterbumperspoiler evenals Votex zijskirts klaar, spul moet nog gespoten worden.

Paar foto's. Fris gewassen, in de carnuba-wax + verzegeling en nieuwe velgen:

DSC06891.jpg


DSC06872.jpg


DSC06875.jpg


DSC06871.jpg


DSC06869.jpg


DSC06887.jpg


DSC06890.jpg


DSC06866.jpg


DSC06864.jpg


DSC06863.jpg
 
Bedankt :)

Ja, daar twijfel ik ook nog over! Maar ik weet niet of dat n leuke combi met een Cup voorbumper vormt.. Dat ga k eerst eens bekijken, als deze eraf moeten moet k ook weer met die lijmresten aan de slag. Heb de skirts namelijk gratis gehad van n gozer hier uit de buurt, maar ze waren al gebruikt..
Sowieso maar eens kieken hoe de lak houdt, heb t allemaal zelf gespoten, maar t valt me nog niet tegen ;)
 
TwistedBE zei:
Is er ondertussen al wat aan de motor gewerkt ?
Helaas nog steeds niet. Krijg t niet gemakkelijk voor elkaar hier. Bedrijf in Oostenrijk voert het ondertussen vanwege veranderde regelgeving niet meer uit en ik heb nog geen bedrijf gevonden wat mij voldoende vertrouwen voor zo'n ingreep geeft.

Maik zei:
Netjes Mark, jammer van je cup voorbumper. Die vond ik ook wel dik staan, maar komt er nu een votex voorlip ( de sideskirts en achterbumper spoiler heb je al ).
Dankje, Maik :) Ja, is ook jammer hoor, maar er waren een aantal punten die mij hebben doen besluiten het ding te verkopen: hij paste niet meer bij de rest van de auto, met 16" klopt er gewoon iets niet en hij is van PUR, wat helaas zachter is dan ABS dus met steenslagen klappen er gewoon putjes uit en heb je echt kuiltjes. Hier kruipt dan weer vocht onder, waardoor je blaasjes onder de lak krijgt: bah, bah, bah!

Volgende project is Hella LED TFL op de plaats van de originele mistlampen, net als bij de nieuwe Fabia RS:

7545_2_D2kwJKZkGb.jpg
 
Heb speciaal 'project' geschreven ;) P&P is het sowieso niet, dus er moet absoluut geknutseld gaan worden. Zijn ronde LED TFL modules van Hella, maar ze zijn helaas wel universeel. Kosten van de modules liggen rond de €160, wat er nog bij komt aan ander materiaal weet ik nog niet. Zal jullie op de hoogte houden!
 
Hey, dat is eigenlijk nog helemaal zo gek nog niet! Zoiets was ik dus van plan, maar zo voor de helft van het geld is natuurlijk ook n optie. Maarja, ben op de een of andere manier altijd ook nog wel gek van n bekend 'merkje' eraan..

Jammer dat er geen plaatje bijstaat hoe het er van voren uitziet in gemonteerde toestand. Voor hetzelfde geld liggen ze veel te diep..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!