Marcel's Polo Highline - zomervelgen p2 !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

Ik ben Marcel, 24 jaar oud en werkzaam in de caravan/camper branche. Ik heb vanaf mijn 18e reeds diverse VW's en een Audi gereden en heb nu wegens diverse redenen toch de VW Bora 1.8t Variant verkocht en hier een VW Polo 1.4 Highline op ingeruild van 2002 met 63.000km. Ik hoop hier voorlopig even mee vooruit te kunnen en de maandelijkse lasten wat lager te houden. Heb de auto vanmorgen omgeruild en inmiddels al wel de OEM VW Gamma radio en CD-frontloader gemonteerd.

Hierbij wat foto's:

FotoMIN83FRQ-1.jpg

FotoMFICMKPQ-1.jpg

FotoK8KO4ORZ-1.jpg

FotoDN36DSCV-1.jpg


Plannen: z.s.m. een setje winterbanden zoeken en om deze alu velgjes heen draaien, setje 15/16/17" voor in de zomer erbij zoeken, 9N3 achterlichten met zwarte achtergrond monteren, OEM chroom-grille monteren, comfortknipperlichtmodule uit de latere 9N en 9N3 modellen uitzoeken hoe dit werkt en dan activeren/monteren, trekhaak monteren...en misschien nog wel wat dingen?

Groeten Marcel
 
Re: Marcel's Polo Highline

Johan zei:
Mooie polo man! Plannen klinken goed.. Voor de comfortknipper moet je een module aanschaffen en monteren

Dankje!

Comfortknippers zitten wel op een 9n uit 2005 standaard (auto van een bekende van ons)? Waar zit 'm dat verschil dan in? En wat voor module spreek je dan over? (ik zit echt totaal nog niet 'in' de 9N qua techniek en opties)
 
Re: Marcel's Polo Highline

welkom.

Het ligt eraan of je een comfort module in je auto hebt zitten. Ik heb een 9n uit 2002 en dat is een highline. Ik heb dus ook het comfort knipperen.
 
Re: Marcel's Polo Highline

Bas zei:
welkom.

Het ligt eraan of je een comfort module in je auto hebt zitten. Ik heb een 9n uit 2002 en dat is een highline. Ik heb dus ook het comfort knipperen.

klinkt alsof we dan ongeveer dezelfde auto hebben? Hoe weet je of er een comfort module in de auto zit? De Polo is behoorlijk luxe voor zo'n kleinere auto o.a. regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, alles electrisch, climatronic etc....CV op afstand met 2 van die VW afstandsbedieningen...Die 9N waar ik het in geconstateerd heb is geen Highline etc. alleen die was van 2004 of 2005....
 
Re: Marcel's Polo Highline

Jij moet ook comfort knipperen hebben dan. Bij knippert ie altijd minimaal 3x. met alleen aantippen van de hendel.

Maar ook als ik m volledig omhoog doe en na 1x knipperen weer terug knippert ie 3x. Probeer dat eens.
 
Re: Marcel's Polo Highline

Bas, hij knippert niet 3x als ik alleen de hendel aantip en ook niet als ik 'm helemaal doordruk en dan weer terug druk. Heb denk ik wel een comfortmodule gezien met die VW druppel afstandsbediening wel de ramen open en dicht kan doen.
Tevens doen de waarschuwingslampjes onderin de deuren het niet als de deuren open staan en als ik van binnenuit de auto op slot doe met het knopje springt rechts weer open. Binnenverlichting werkt wel en de auto sluit en opent met de afstandsbediening wel normaal.
 
Re: Marcel's Polo Highline

Hoi Marcel, welkom op het forum!
Mooie Polo heb je, en zo te zien gaat het met je toekomstplannen helemaal goed komen.

Over de comfortmodule: Ik heb ook een highline uit 2002, en heb het 3x knipperen niet. Moet dit dan nog geactiveerd worden in de computer?
 
Re: Marcel's Polo Highline

dankje. Morgen ga ik vast een paar dingen ophalen voor de polow Big Grin

Dat is dus ook hetgeen wat ik mij afvraag, of dat dat comfortknipperlicht geactiveerd moet worden. Ik heb helaas geen VAG-COM en ben ook niet computertechnisch aangelegd dus heb hier geen idee van.
 
Re: Marcel's Polo Highline

zo vandaag vast opgehaald: OEM Highline grille met chrome randjes (heb een highline maar niet die grille) alleen ff nieuw logo voor bestellen, OEM 9N3 achterlichten zwart, OEM opbergbakje met dekseltje voor bovenin het dash en een OEM trekhaak :cool:
Alles bij elkaar voor nog geen 200 euro dus redelijk gelukt dacht ik. :lol:

Moet alleen de Polo eens ff laten checken ivm dat comfortknipperlicht en het rechterdeurslot en het alarm niet wordt geactiveerd bij het openen van de motorkap :roll: En daar wel een microswitch voor zit zo te zien.
 
Re: Marcel's Polo Highline

Heej bekende VWForum gebruiker :lol: Ik heb originele VW 9n3 achterlichten gehaald met zwarte achtergrond, deze dus:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/6c ... yl9Q==.jpg

Die comfortknipperrelais ken ik wel, alleen mijn inziens moet deze polo het zelf al hebben omdat het een Highline is etc... Ik denk dat er ergens een foutje in zit of iets ingesteld moet worden. Morgenavond gaat die in Apeldoorn ff aan de VAG-COM en dan zullen we wel zien hoe of wat.
 
Re: Marcel's Polo Highline

starsky zei:
Haha ja daar kom ik nog wel eens ;)

Onder welke naam zit jij daar dan?

Die achterlichten ben ik zelf niet zo fan van.. Maar je hebt alles wel erg goedkoop gekocht! Of heb je connecties? ;)

Tja ik vind deze achterlichten mooier als de volledig rode 9n3 lampen.

Nee geen connecties, toevallig via marktplaats tegenaan gelopen! Ik zit daar onder de naam Marcel_VW

VW logo voor in de grille is besteld en kan ik woensdagmorgen ophalen.
 
Re: Marcel's Polo Highline

vanavond de Polo kort aan de VAG-COM gehad bij Frank en er zit een storing in het CAN systeem. Omdat de rechterdeur weer los springt bij het sluiten bij anti-carjack en gewoon van binnenuit met het knopje is het vermoeden dat het deurslot in de rechterdeur stuk is. De bedoeling is dan ook om maandag dat deurslot te vervangen en kijken hoe het systeem zich dan gedraagt.

De auto heeft wel een comfortmodule wat ik al vermoedde en nou wordt het uitzoeken of dat comfortknipperen hier af-fabriek wel of niet in zit. Het volgende nummer zit erin: 6Q0 959 433 G
 
Re: Marcel's Polo Highline

Bingo! check allereerst de stekkers van je deur. De kabelboom vanuit de deur zit met stekkers aangesloten op de auto zelf. Haal die maar eens los en kijk of daar corrosie aan zit. Dat was bij mij ook het geval.
 
Re: Marcel's Polo Highline

vanochtend zou ik eigenlijk 't slot aan de rechterzijde laten checken/repareren, echter door de mist en de daardoor onstane chaos/files hebben we het maar afgeblazen en maken we een nieuwe afspraak.

Vanmiddag wel ff de Highline grille erin gezet met het nieuwe VW-logo en de nieuwe 9n3 achterlichten...Totaalplaatje is weer wat netter en de achterzijde oogt wat moderner.

Overigens: kun je een achterklep van een 9n3 zo op een 9n zetten (waar zitten de stekkers van de bedrading etc. en komen die overeen?)
 
Re: Marcel's Polo Highline

maandag vast een setje zomerwielen ophalen:
Barcelona.bmp


Van 't voorjaar ff 4 nieuwe 195-45 of 205-45-16 bestellen (wat is jullie advies) en ik kan netjes de zomer door dacht ik :?:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!